Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Baby slaapt prima, ik slapeloosheid. ZIjn dit de hormonen?

• Auteur

Hi,

Tussen de roze wolk (die jij niet voelt zoals ik lees) en een pnd zitten nog heel veel variaties.
    Ik herken je gevoelens wel. Zelf heb ik een zware zwangerschap gehad (met name de laatste weken) en die is geëindigd in een zware bevalling. Nu ruim 14 dagen later ben ik nog lang niet de oude. Ik wil ook graag mijn oude ik terug.

Omdat ik weet hoe het voelt om depressief te worden, heb ik afgelopen week bij de huisarts aan de bel getrokken. Ik heb geen pnd, maar moet wel zien dat ik alles ga verwerken; o.a. de bevalling. Ook heb ik in de afgelopen jaren een enorm slaapprobleem ontwikkeld en op de een of andere manier kom ik daar niet doorheen.

Ik ga nu binnenkort naar een psychotherapeut om te kijken wat we kunnen doen. Alles om te voorkomen dat ik een pnd krijg, want dan ben je verder van huis.

Mijn advies: praat er over! Met wie dan ook. En als het echt niet lukt, ga naar je huisarts. Die heeft veel wijsheid. Misschien is de pil wel de oplossing voor je, misschien weet je huisarts nog iets anders. Maar praat in ieder geval. Dit hier is al een stapje.

Succes.

Gr. Tamara.

#4166325 Quote

Hee!! Ik moest hier even op reageren. Ik heb na mijn bevalling 19 feb. ( duurde 55 minuten) bijna 5 nachten helemaal niet geslapen. Verschikkelijk op het moment dat de jraamverzorgende binnen kwam kon ik me al druk maken dat ik s’avonds weer naar bed moest. Gedurende de dag werd ik steeds zenuwachtiger wat als ik weer niet kan slapen.. Ik maakte mezelf helemaal gek. De verloskundige zei dat ik echt MOEST slapen en dat ik anders slaappillen kreeg want dit kon zo niet langer. Mijn vriend heeft toen van die homeopatiscge pilletjes gehaald (valdispert) en s’avonds met een warme beker melk met een flinke HELE flinke scheut rum (dankzij vriend) in bed gaan liggen ik maakte me natuurlijk nog steeds druk maar was ook een beetje rozig van de rum haha ( ik geef geen bv dus kon het) ik heb geslapen als een roosje. De dagen erna was ik gebroken alle vermieidheid kwam eruit!! Maar dat is logies zodra je toegeeft aan je slaap dan pas kan je slapen. Nog steeds ben ik bang dat ik niet kan slapen ven 3 weken verder maar ik word s’nachtes toch echt wakker van mijn vriend die Vive de luier al aan het verschonen is en de fles wil…

Ik heb niet echt een oplossing voor je maar ik weet een beetje hoe je je voelt. Slaapgebrek heeft onwijs veel invloed op je stemming. Ik hoop echt dat je snel weer lekker kan slapen.

Succes ( sorry voor de typfouten stuur dit vanaf mijn iPhone die heeft nogal kleine typvakjes)

Groetjes Marielle

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct