Hai mamaLinda,
Voel je niet schuldig meis, mijn eerste zwangerschap was lichamelijk niet zo zwaar maar geestelijk juist heel erg. Heb geen moment genoten. Was alleen maar bang en boos(had daarvoor 3 vroege miskramen gehad). Iedereen heel blij om je heen maar ik was dat gewoel in mijn buik al snel zat. Ben zelfs uit eigen beweging naar het GGZ gegaan omdat ik me echt heel erg slecht voelde psychisch. Nou dan gaan alle molens draaien, want niet blij zijn en bewust zwanger zijn, dat is ondenkbaar voor vele. Ben uiteindelijk door die 9 maanden heen gekropen.
Tot de weeën begonnen. Heb er drie dagen over gedaan en ik vond het een feest!!!! Bij iedere wee wist ik dat het einde van de zwangerschap nabij was. Toen mijn dochter uit me floepte was alles goed. Echt alles was goed en ik voelde me beter dan ooit tevoren!
Er zijn heel veel vrouwen die een prénatale depressie hebben, maar dit is nog erg taboe. Wellicht ben jij ook zo’n mama die door de hormomen een beetje klem is komen te zitten. Vraag hulp als je denkt dat dat helpt en verwijt jezelf niets!
Het komt echt weer goed.
En wie zegt dat je MOET genieten? Als het kindje er is, dat is pas het grote genieten (vind ik)
Ben nu zwanger van mijn tweede en deze zwangerschap beleef ik heel anders. Ben opgewekt en blij. Mijn omgeving haalt opgelucht adem haha.
succes mamaLinda, je bent echt niet alleen!!
xxx Nettie