Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1437710 Kijkoperatie

• Auteur

Hallo allemaal,
    Wij hebben een zoontje van bijna 4, we willen dolgraag een tweede kindje maar dat wil nog niet lukken. Ik heb al een keer een jaar clomid geslikt maar heeft niet geholpen. M’n man is onderzocht en was alles in orde. Ik heb verder een regelmatige cylcus. De gyn heeft voorgesteld om een kijkoperatie te doen zodat ze kunnen kijken of daar iets aan de hand is. Ik wil graag weten of er meer mensen dit gehad hebben en hoe zij dit hebben ervaren. Gr van marieke

#4193070 Quote

Hoi Marieke,

Ik heb hier geen ervaring mee maar wil je toch even succes wensen als je de kijkoperatie krijg.

Hoelang ben je nu al bezig voor een 2de?

Liefs RH

#4193077 Quote

Hoi Marieke,

Ik heb 3x een laparascopie gehad en dit is me erg meegevallen. Je wordt volledig onder narcose gebracht en vervolgens wordt er een soort gas in je buik gebracht zodat ze alles goed kunnen zien met de camera. Ze maken 3 of 4 sneetjes in je buik (1 onder je navel, 1 boven je schaambot en 2 aan de zijkant dus een mooi rondje zeg maar). Ze kunnen ook nog een soort contrastvloeistof in je vagina spuiten zodat ze kunnen zien of je eileiders niet afgesloten zijn.

Succes!

Groet,
    Julia

#4193092 Quote

Hoi Marieke,

Ik ben vorig jaar ook d.m.v. een kijkoperatie geholpen. Gyn zag dat eierstok was gedraaid dus moest direct onder het mes. (viel gelukkig mee uiteindelijk!)

Maar bij mij is het niet zo goed bevallen hoor. Van de operatie zelf voel je helemaal niets (volledige narcose) maar dat gas wat ze in je spuiten is echt vreselijk! Ik heb daar een week last van gehad. Het voelde als verschrikkelijke spierpijn.

Maar hopelijk valt het allemaal bij jou mee! Schrik niet van de rare verhalen hoor… maar ja, ik dacht wel even laten weten omdat ik zelf ook dacht dat het niets zou voorstellen.

Succes meid!

Liefs,

#4193253 Quote

Ik heb dus heel weinig last gehad van het gas. 1 dagje wat last van een schouder omdat het gas ‘omhoog’ gaat. Zo zie je dus maar. De ervaringen verschillen.

Probeer je ervan tevoren niet te druk over te maken. Duim voor je dat het allemaal meevalt.

Groet,
    Julia

#4194061 Quote

ik heb ook een operatie gehad en ik vond het ook meevallen. heb een dag of 2 beetje krom gelopen door de sneetjes en stijf gevoel in je buik. het gas voelde ik niet.
    dus het valt erg mee maar misschien kun je wat ziek zijn van de narcose maar dat is ook alles.
    daarna gewoon lekker een paar dagen rust en dan ben je weer de oude.

x kim

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen