Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1437710 Kijkoperatie

• Auteur

Hallo allemaal,
    Wij hebben een zoontje van bijna 4, we willen dolgraag een tweede kindje maar dat wil nog niet lukken. Ik heb al een keer een jaar clomid geslikt maar heeft niet geholpen. M’n man is onderzocht en was alles in orde. Ik heb verder een regelmatige cylcus. De gyn heeft voorgesteld om een kijkoperatie te doen zodat ze kunnen kijken of daar iets aan de hand is. Ik wil graag weten of er meer mensen dit gehad hebben en hoe zij dit hebben ervaren. Gr van marieke

#4193070 Quote

Hoi Marieke,

Ik heb hier geen ervaring mee maar wil je toch even succes wensen als je de kijkoperatie krijg.

Hoelang ben je nu al bezig voor een 2de?

Liefs RH

#4193077 Quote

Hoi Marieke,

Ik heb 3x een laparascopie gehad en dit is me erg meegevallen. Je wordt volledig onder narcose gebracht en vervolgens wordt er een soort gas in je buik gebracht zodat ze alles goed kunnen zien met de camera. Ze maken 3 of 4 sneetjes in je buik (1 onder je navel, 1 boven je schaambot en 2 aan de zijkant dus een mooi rondje zeg maar). Ze kunnen ook nog een soort contrastvloeistof in je vagina spuiten zodat ze kunnen zien of je eileiders niet afgesloten zijn.

Succes!

Groet,
    Julia

#4193092 Quote

Hoi Marieke,

Ik ben vorig jaar ook d.m.v. een kijkoperatie geholpen. Gyn zag dat eierstok was gedraaid dus moest direct onder het mes. (viel gelukkig mee uiteindelijk!)

Maar bij mij is het niet zo goed bevallen hoor. Van de operatie zelf voel je helemaal niets (volledige narcose) maar dat gas wat ze in je spuiten is echt vreselijk! Ik heb daar een week last van gehad. Het voelde als verschrikkelijke spierpijn.