Hey,
Ik lees dat je uk al met een rietje drinkt? Wil je dat zelf of zeggen ze dat bij het CB? Ze mogen gerust nog een flesje hoor als ze dat nog graag wil. Wij hebben Loïs pas sinds een maand over op een rietjesbeker, omdat ze zelf gewoon niet meer uit de fles wilde drinken. Bij het CB beginnen ze al na 6 maanden over een beker… zo’n onzin… echt waar. al die theorien. Mijn moeder liet ons allemaal (6 kids) tot 3 jaar uit een fles drinken… nou… we hebben er echt niks van gekregen. Dus als ze toch geen rietje meer wil, lekker een fles geven hoor. Geeft je zelf ook wat rust. Wacht dan maar tot ze wat ouder is. Loïs had het met 16 maand na 3 keer proberen al helemaal door. En daarna heb ik de fles niet meer uit de kast gehad… handig!
Tip: als ze thee of water wil drinken, zou ik haar geen ranja geven. In ranja zitten veel geraffineerde suikers en zijn echt slecht voor de darmflora. Je kunt beter dan diksap geven, daar zitten natuurlijke suikers in. Maar als ze water of thee wil… dan zou ik haar dat geven. Waar ze niet aan went, hoeft ze ook niet te missen. En het is veel gezonder!
Ik wil je niet beleren hoor, maar ik denk even mee!
Succes!