Beste Tessa,
Gefeliciteerd met de zwangerschap!! Wat fijn dat het zo snel weer raak was, maar wat ontzettend begrijpelijk dat je zo bang bent dat het weer misgaat!
Ook ik ben in het begin erg bang geweest, had steeds lichte steken in m’n onderbuik, dan weer links, dan weer rechts, dan weer over het midden naar beiden kanten trekkend en had in week 6 zelfs bloedverlies waardoor ik helemaal over de zeik raakte. Verder had ik eigenlijk weinig klachten dus was er haast zeker van dat er iets niet goed zat.
Heb daarom met 7 wkn een (inwendige) echo gehad en toen bleek alles gewoon helemaal keurig in orde!!! Het wurmpje was toen 1 cm lang en het hartje klopte!!! De verloskundige legde mij uit dat de steken hoogstwaarschijnlijk groeipijnen/bandenpijn zijn geweest en het bloed een innestelingsbloeding.
Ondertussen ben ik 14 weken zwanger en gaat alles prima met de kleine. Probeer je dus (absolute dooddoener want ik begrijp dat dat niet lukt) rustig te houden en vertrouwen te hebben… Mij heeft het in die weken erg geholpen af te spreken met vrienden en vriendinnen, leuke dingen te gaan doen, een beetje afleiding!
Heel veel sterkte de komende weken en hou ons op de hoogte!!!