Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Gedrag van de aanstaande papa’s

• Auteur

En daarom zijn wij het, de vrouwen, die een kind dragen en baren, niet de mannen! Die zouden dat helemaal niet aankunnen.. Zowel lichamelijk als emotioneel!

Dat gezegd hebbende, vind ik het gedrag van jouw vriend helemaal niet zo abnormaal, hoor! Het is nou eenmaal heel abstract voor de aanstaande vader en als hij niet van winkelen hield voordat je zwanger was, dan zal dat nu niet ineens veranderen. Wat wel belangrijk is, is communicatie. Sowieso in een relatie, maar zeker nu en straks ook, als jullie kind er is en het opgevoed moet worden! Dus sluit ik me aan bij de andere dames: bespreek het, geef aan hoe je je voelt en hoe zijn gedrag op jouw overkomt. Wss is hij zich hier helemaal niet bewust van en volgt er een ‘Aha-moment’..

Succes!
    Oja, mijn man is een btje van allebei, helpt heel veel, ook met onze peuter van 3, maar moet ook zijn momentjes hebben, van vrijheid, even zijn eigen ding. Heel gezond, lijkt mij!

#4200397 Quote

ooh dat is echt vervelend….
    ik denk idd dat hij absoluut niet weet hoe jij je voelt en misschien ook wel bang/onzeker is wat hem te wachten staat.

en als je hem nu eens een deel van deze website laten lezen, of een tijdschrift?
    en erover blijven praten.

ik heb gelukkig echt een lieve vent….
    dit is natuurlijk ook de 3de bij ons dus hij weet hoe of wat maar hij doet alles voor me.

ik hoop echt dat hij gaat inzien dat het voor jou echt een stuk zwaarder is dan hij denkt

tigra84
    Bijdrager
    #4200453 Quote

Wat zijn mannen toch rare wezens (hoewel ze dat ook over ons zeggen waarschijnlijk).
    Ik heb gelukkig een hele lieve man die echt zijn best doet om betrokken te zijn. Juist omdat het voor een man zo abstract is. Toen ik wat stukjes uit dit topic aan hem voorlas was hij echt verbaast dat mannen dit gedrag vertonen en er mee wegkomen.
    Dus ik denk dat wij extra duidelijk moeten zijn wat we van hen verwachten, omdat het voor hen zo abstract is. Tja daar kunnen ze waarschijnlijk niks aan doen..
    Ik hoop dat de mannen die zo zijn helemaal omdraaien zodra ze hun baby in hun armen hebben. Dat moet voor hen toch ook het mooiste moment zijn dat er is.
    Liefs

nathalie1
    Bijdrager
    #4200428 Quote

He meid, vervelend voor je.
    Vergeet niet (daar betrap ik mezelf ook op) voor ons is het een stuk echter, hij maakt het minder mee, wij groeien al die tijd ernaar toe.
    Ik denk ook dat het te maken heeft met een stukje vrijheid onder het motto “nu kan het nog”
    Voor je mannetje wordt het later pas echter, en hij zal echt wel de ommezwaai maken als je daadwerkelijk bevallen bent. Dan pas gaat hij zich realiseren “die kleine is van mij, en ik moet ervoor zorgen, want dat kan die kleine zelf niet”
    Ik weet het zeker. Probeer niets te forceren, het komt echt wel goed.

Heb vertrouwen. En laat hem nog de dingen doen die die wil doen, maar hij kan niet verwachten dat jij nog in de kroeg kan hangen. Straks kan hij al die dingen niet meer doen, tja op basis van afspraken.

succes meid, nog even

#4200382 Quote

Heel vervelend voor je, echt waar, maar mannen blijven mannen.

Mijn man is een ontzettende lieverd maar ook een hele grote voetbalfan, hij moet alle wedstrijden kijken. Ik ben niet 1 van de makkelijkste en zwanger dus mijn kuren kunnen heel erg vervelend (voor hem) zijn. Hij wil wel mijn buik voelen en geeft er ook kusjes op maar insmeren doet ie niet. We hebben wel eens woorden (bijna iedere dag) maar we praten daarna altijd wel nog even.

Ik hoop voor je dat hij ( nu al) bijdraaid, jullie zijn samen zwanger.

Veel liefs
    Marloes

#4200326 Quote

He meis,
    wat vervelend voor je!dat moet niet leuk zijn.ik herken wel een paar dingetjes hoor!mijn vriend wil in een vrij weekend ook nooit thuis zijn.en ga graag s avonds op visite.nu ik verder in mn zwangerschap komt gaat hij soms wel begrijpen dat ik niet altijd zin hebt.verder helpt hij ook wel met klusjes en vraagt ie om te helpen.maar soms ook weer teveel gevraagd waardoor we weer woordenwisseling krijgen.dan zeg ik:moet je ook maar niet vragen wat je kan deon als je er toch geen zin in hebt.verder weet ie niet zo heel veel.laatste controle verloskundige dacht hij dat ik voor het laatst was geweest.terwijl je steeds vaker moet.moest er eigenlijk wel om lachen.soms voelt hij of de baby beweegt en krijg ik een kus op mn buik.maar das echt pas de laatste tijd hoor.mn buik insmeren zal hij niet snel doen.dus al bij al vind ik best dat ie het goed doet als aanstaande papa.hij maakt al wel grapjes over de bevalling.ook niet altijd even leuk hoor.maar hij komt er nog wel achter.ik hoop voor jou dat je vriend bijdraaid.heb je het er al over gehad met hem?hopelijk is ie straks wel heel anders als de kleine er is
    liefs jootje

#4200324 Quote

hey,

klinkt misschien heel gek, maar heb zo veel op het forum al gelezen over betrokken mannen, en die van mij doet dat ook niet…

dat wil zeggen: lezen doet hij niet, ook niet als ik iets wil laten horen wat interessant is… borstvoedingscursus.. NL elftal was belangrijker, gelukkig gaat hij donderdag wel mee… maar weet nu al dat hij er niks aan gaat vinden… kindje voelen, vind hij doodeng! heeft pas een paar keer gedaan, en dan heel onrustig, omdat hij het echt eng en raar vind…

gelukkig helpt hij me wel veel; zei het soms onder protest… in het begin leek hij het idee te hebben dat ik zwangerschap aanwendde om vanalles niet meer te hoeven, maar inmiddels is hij daar wle overheen, omdat hij ziet en merkt dat het echt niet meer gaat.

sinds ik dit weekend echt enorme dip heb gehad (zie mijn topic) en echt bijna hele weekend huilend op de bank heb gezeten hebben we overigens heel goed gepraat, en nu is hij ineens super lief!! moest ik eerst dingen vragen, nu gaat het uit zich zelf 🙂

het grappige is, dat iedereen om mij heen ook ziet hoe erg hij is veranderd… ik krijg steeds te horen hoeveel rustiger, liever en beleefder hij is geworden…

wat je jezelf moet bedenken zijn denk ik twee dingen:

1. hij kan niet ruiken hoe jij je voelt, wat je nodig hebt, en wat je wilt, dus blijf erover praten…
    2. hij blijft dezelfde man als met wie je een relatie bent begonnen, en soms zitten dingen niet in een man. mijn man zou nooit iedere avond mijn buik insmeren, of tegen het kindje praten. daar is hij het type niet voor, en het grappige is, zijn vrienden ook niet merk ik aan de andere zwangere vrouwen in de vrienden groep. Zou ik dit van hem verwachten, zou ik mezelf alleen maar teleurstellen.

dat laatste betekend overigens niet dat hij je niet (een stuk) meer te gemoet zou moeten kunnen komen, maar dat kun je alleen maar bereiken door te blijven praten volgens mij (of een weekend lang te huilen, maar geloof me, daar isk ook niets aan ;))

Liefs, en succes,

T

#4200309 Quote

och meis wat vervelend..
    ik herken het absoluut niet!
    daar ben ik maar wat blij om, want wat ik lees van jou zou ik niet trekken..

mijn mannetje is erg zorgzaam, lief, geduldig enz..
    hij ligt heel vaak met zijn hand op mijn buik als we op bed gaan, smeert mijn buik in enz..

hij vraagt hoe ik me voel, of hij iets voor me kan doen, helpt me met de andere kids! echt ik prijs me erg gelukkig met hem…

ik las het aan hem voor en hij snapt niet dat mannen zo kunnen doen..
    natuurlijk is het moeilijker voor de man om alles te begrijpen maar toch…
    het is ook zijn kindje en jij draagt het! en nog de kroeg in?? pff op tijd je bedje in! zwanger zijn is nu eenmaal niet altijd even makkelijk!

succes ermee meis!
    hij slaat vast om als de kleine er is!

liefs

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct