Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Gedrag van de aanstaande papa’s

• Auteur

Hahaha, wat een verhalen! Nou ik merk gelukkig dat mijn man wel op een prettige manier betrokken is. Niet op een eindeloos tuttende manier, maar dat hoeft van mij ook niet. Het is immers een vent…

Maar als hij een paar dagen niet aan mijn buik gevoeld heeft, dan is hij daar weer even extra op gefocussed (vanmorgen in bed nog, toen ik nog sliep ging hij voelen en toen kreeg hij een schop. Hij was helemaal verguld!!! :-). Maar het gaat wat meer bij vlagen terwijl ik er eigenlijk elke dag wel mee bezig ben. Maar ja, het is dan ook in mijn lijf.

Hij neemt niet heel veel initiatief tot het regelen van de praktische zaken, maar in onze relatie ben ik eigenlijk altijd degene die dat automatisch oppakt, dus ook nu. Ik vind dat zelf geen probleem, kan ik het ook grotendeels zelf sturen, en hij vindt het wel lekker makkelijk! Ik hou hem dan gewoon een paar (wat mij betreft) geschikte opties voor en dan beslissen we samen. En hij doet braaf de dingetjes die ik van hem vraag (adressen van zijn vrienden verzamelen enzo).

Maar ik vind wel dat hij 100% zijn verantwoordelijkheid pakt en het serieus neemt. Ik ben zelf nogal huilerig van de hormonen (af en toe een stevige jankbui) en dan is hij ook echt lief voor me. Dus ik heb geen klagen!

#4201238 Quote

hey ilzaa,

wat goed van je dat je stappen ondernomen hebt en zijn ouders ingeligt hebt!
    ook al had je het misschien liever anders gezien… (en hij ook achteraf) je hebt een hele hoop bereikt.
    fijn dat je schoonvader met hem een hartig woordje heeft gesproken.

enne, die tranen en ruzie! soms is dat alleen maar goed…..

fijn dat het nu allemaal stukken beter gaat!
    en een ideale verzorgende man… tja… hij zal zeker te weten andere goede karaktereigenschappen hebben anders was je nooit op hem gevallen!!!

#4202018 Quote

Goed van je dat het er uit is. En dat gedichtje mét rode roos moet genoeg zeggen, toch? Het is heel goed dat hij zijn ‘fouten’ toegeeft en daar is heel veel moed voor nodig!

Zo zie je maar, in iedere man schuilt een liefdevolle, zorgzame en romantische partner (alleen komt dat er niet altijd uit hahaha).

Fijn dat jullie nu weer met een schone lei kunnen beginnen en hopelijk vergeet hij zijn goede voornemens niet al te gauw!

Jelle Freke
    Bijdrager
    #5698371 Quote

Dag dames!

ja ik ben een man.. En na de meeste van deze berichten gelezen te hebben dacht ik, ik ga een bericht plaatsen uit het oogpunt van een man.

allereerst, ik ben een aanstaande vader en mijn vriendin is nu bijna 35 weken zwanger 🙂

Samen met m’n vriendin hebben we er voor gekozen om aan kinderen te beginnen en afgesproken het samen te doen. Nu ben ik een man die overal voor openstaat, maar ik kan heel goed begrijpen dat het voor sommige kerels best lastig is. Wij hebben de gierende hormonen niet, en wij hebben geen bijwerkingen..

De eerste keer dat ik mijn dochter voelde schrok ik oprecht! De luiers, babyvoeding, en schreeuwende jankers schoten door mijn hoofd! Op dat moment moet een man zich realiseren dat ie zich gaat voorbereiden wat komen gaat.. Doodeng!

Ikzelf vind het eng, geweldig, bijzonder, en vooral spannend, Deze gevoelens komen in vlagen.. Ene moment poep je in je broek van angst, en het andere ben je in de 7de hemel!

Maar hoe sta ik nou eigenlijk in dit alles.. Borstvoedingcursus.. Check! Ik ken bijna het hele pakket van Madela uit m’n hoofd! Boekjes lezen? Ja nu even niet.. Ik heb een app “tuurlijk schatje” deze bereid mij elke dag voor over van alles! Bevallingscursus? Check! Anders raak ik straks in paniek als ik niet kan helpen..

Ik denk dat de man anders benaderd moet worden wil het ook zijn ding worden zo’n zwangerschap.. Laat hem aan de kinderkamer knutselen, vraag wat hij voor kinderwagen zou willen hebben.. Reken maar dat hij gaat shoppen! Al die kinderkleren vinden we to much.. 100 verschillende maten en alles is peperduur ineens.. Stel de man gerust door een berekening te maken met wat het allemaal kost en hoe jullie de gehele situatie financieel aan gaan pakken.. En vraag ook wat hij leuk vind aan kleding ;)

in grote lijnen betrek de man op zijn interesse vlakken, en als jij je ergens in interesseert ga er niet vanuit dat de beste kerel ook zin heeft om 500 verschillende flessen en speentjes uit te zoeken welke het best werkt..

Voor mannen die dit lezen.. Zorg dat je masseren onder de knie krijgt, laat je vrouwtje niet het zware werk doen, maar vooral zorg dat je er bent! Ze heeft je nodig.. Fysiek maar ook psychisch.. Zorg dat ze krijgt wat ze nodig heeft.. Dan gaat het ook beter met JOU kindje!

Groetjes

Jelle

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct