Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

voedingsschema hulp gezocht…

• Auteur

Hi Ilsje,

Onze Isa was rond 3 maanden toen wij over gingen naar 5 flessen. Nu ze vijf maanden is, zitten wij op 4 flessen en een fruithap per dag. Maar die fruithap doen wij pas sinds een paar dagen. Vast laten wennen aan de lepel en vast voedsel. Over een maand moet ze al bijgevoed gaan worden.

Gr. Tamara

#4207740 Quote

Hoi!

Ik geef nog borstvoeding op verzoek, en dat is momenteel nog best veel. Het komt meestal neer op onderstaande tijden, maar omdat het op verzoek is wil hij nog wel eens afwijken.

bv 6 uur in de ochtend
    ontbijt: hij eet met ons mee, meestal fruit
    bv 9 uur
    lunch: hij eet met ons mee, meestal fruit
    bv 2 uur
    diner: hij eet met ons mee, hij lust alles
    bv 6 uur (daarna toch nog trek)
    bv 9 uur
    bv 12 uur ’s nachts
    bv 3 uur ’s nachts
    en dan weer de volgende ochtend

Het consultatiebureau vindt dat hij niet meer mag drinken ’s nachts, maar hij wordt zelf wakker en rolt zich gewoon tegen de borst aan tot ie de tepel te pakken heeft. Ik vind het wel prima.

#4214345 Quote

Ha! Ik ben het helemaal eens met Kenji: ga vooral op je gevoel af. Een schema is fijn voor houvast, maar vergelijken van schema’s en de schema’s van het CB kunnen je ook heel erg onzeker maken. Als je kindje tevreden is, hoef je volgens mij niets te veranderen, toch?

Ik ben overigens heel benieuwd of je echt met 13 weken met fruit bent begonnen!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct