Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1452237 Wanneer Ervoor Gaan

• Auteur

Beste allemaal,
    Ik vraag me af wanneer je zeker weet dat je klaar bent om zwanger te worden? Ben ik te jong (23)? Moeten we niet eerst meer sparen (wonen samen in een gekocht appartement)? Kan ik dit maken naar mijn werkgever toe (net een jaarcontract)? Het voelt heel lastig om hier een goede keuze in te maken, juist omdat ik een baby niet als iets vanzelfsprekends wil zien. Ik wil er helemaal klaar voor zijn en het allerbeste kunnen bieden. Als ik eraan denk om de liefde tussen mij en mijn vriend (we zijn ruim vijf jaar samen) te bekronen met zo’n liefdesgeluk, dan kriebelt er vanalles, maar ik weet niet of dit wel reëel is. Wat vinden jullie?

#4207589 Quote

Hoi Carry,

Luister naar je gevoel! Niemand kan deze keuze voor jullie maken. Soms is er teveel over nadenken niet goed, wat nou als je oppeens zwanger zou zijn. Zou dat erg zijn?

Succes!

#4207591 Quote

Dankje voor de snelle reactie. Merk dat ik nu al blij ben dat er mee wordt gedacht, omdat het heel erg bij me speelt.
    Eerlijk gezegd zou ik een gat in de lucht springen….! In dat geval zou het ‘erover nadenken’ niet meer zo belangrijk zijn, omdat de beslissing als het ware al gemaakt is.

#4207598 Quote

hoi carry
    ook bij mij begon het tekriebelen op een gegeven moment en had idd ook een beetje zoiets van wel of niet. ik en mijn man kennen elkaar net 2 jaar we woonden al met 3 maanden samen en na een jaar zijn we al getrouwd, en toen we 2 maanden getrouwd waren vertelde hij dat hij graag een gezin wilde, ik hoefde daar niet lang over na te denken en heb gelijk de pil aan de kant gegooid en zijn we gaan klussen. omdat wij na een jaar al gingen trouwen kregen we veel negatieve reacties van iedereen zo van weet je wel waar je aan begint je kent hem amper maar voor mij is hij de ware en wil graag een gezin met hem dus ik kan alleen maar zeggen volg je gevoel!! hopelijk ben je er snel uit en ben je snel zwanger. wij zitten nu in ronde 9 dus zijn al een tijdje bezig.
    liefs knorrie

#4207601 Quote

Ik denk dat je je keus al hebt gemaakt!!
    🙂

#4207636 Quote

Het is maar net wat je wilt, toen ik 22 was wilde ik o zo graag een kindje, maar we wilden ook trouwen en even sparen en een eengezinswoning, we hebben daar op gewacht en inmiddels ben ik 6 jaar verder en heb ik een dochter. Maar ik persoonlijk was blij dat ik alles eerst gedaan had (bijvoorbeeld, het is makkelijker een hypotheek te krijgen op 2 volledige salarissen als 1,5) ook mijn man en ik verdienen ten opzichte van 6 jaar geleden meer. Maar dat zijn keuzes die je zelf moet maken,mijn vriendin was 22 jaar toen ze haar eerste dochter kreeg, en dus een hele jonge moeder wat natuurlijk ook leuk is.

Ik was altijd stikjaloers op die meiden die al kinderen hadden, maar nu hoor ik hun toch zeggen dat ze het “jammer”vinden dat die babytijd nu alweer voorbij is voordat ze 30 zijn en iedereen om hun heen nu kinderen krijgt.

Je moet zeker doen wat jullie gevoel zegt en niet wat andere zeggen, ik vind het trouwens al heel goed dat je erover nadenkt of het allemaal verstandig is, dus je hebt het zeker op een rijtje.

succes met jullie keuze

gr

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4207731 Quote

Super bedankt voor al jullie reacties. Voor degenen die bezig zijn met zwanger worden, heel veel succes, ik hoop echt dat het snel gaat lukken bij jullie.
    Ik heb er met mijn vriend nog eens goed over gepraat en we zijn allebei heel enthousiast. We gaan het er de komende tijd nog een aantal keren over hebben, omdat we het toch wel een belangrijk onderwerp vinden. Willen geen overhaaste beslissing nemen.

dolfijntje1981
    Bijdrager
    #4207887 Quote

hoi carry,

Ook ik zeg luister naar je gevoel. Soms lijkt het nooit het goede moment, en wil je het weer uitstellen. Maar als je nu een jaar contract hebt en je zou na een jaar weer een ander baantje moeten zoeken ( om wat voor rede dan ook) dan zit je weer vast aan een jaar contact. Als je veel wilt sparen duurt het lang.
    Als je gevoel zegt dat het goed zit en ook het gevoel van je vriend. Luister daar dan naar.
    Wij wilden ook eerste trouwen ( dat zijn we nu wel) en een eengezinswoning, maar ons huis wil maar niet verkopen! En ja moet ik daar dan op gaan wachten? Dat kan jaren en jaren gaan duren. ( met deze crisis)
    Nou loop ik al bijna tegen de 30 dus heb ik geen jaren meer de tijd om te wachten om zwanger te worden.
    En waar je ook rekening mee kan houden, het zwanger worden kan langer duren dan je denkt. Wij hebben ons ook al 100 keer zwanger gerekend maar onderhand nog steeds niet zwanger en al in ronde 11!
    Het loopt toch meestal anders dan je hoopt, je weet het toch niet.
    Volg echt je gevoel dat is het aller balangrijkste.
    succes met je beslissing.
    liefs dolfijntje

#4208502 Quote

Dankjewel allemaal, echt lief. Voor degenen die al lang bezig zijn: ik hoop dat jullie snel zwanger zijn, want ik kan me voorstellen dat het zuur is als je de beslissing hebt genomen een kindje te willen, het maar niet wil lukken. Succes!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen