Hey,
Ik snap dat je je wat zorgen begint te maken. Logisch ook als ze wel perst en geen poepbroek heeft. Dit is vaak een teken dat ze toch wat verstopping heeft.
Dit kan komen omdat haar darmen niet toe zijn aan fruit. Loïs had het ook en we zijn toen direct met fruit en rijstebloem gestopt. Rijstebloem werkt zowiezo verstoppend bij veel kinderen. Maar starten met bijvoeding moet geen verstopping geven. Dan zijn de darmen er niet aan toe.
Mijn tip is dus: gewoon stoppen en met een maand of 5 weer eens met een paar hapjes fruit beginnen. Ze hoeven pas vanaf 6 maanden fruit en groente, dus laat het gewoon nog even rusten.
Wij hebben nu een goede poeper, ze poept wel drie keer per dag soms. Ze is nu anderhalf maar het is wel anders geweest in het verleden. Toen wij begonnen met groente en fruit kreeg zij er ook last van. Ze poepte één keer in de twee/drie dagen echt hard. Maar omdat zij de leeftijd had konden we niet stoppen. De darmen moesten gewoon helemaal wennen. Na een paar maand was het over.
Wat ons wondermiddel is: Kindocol van VSM. Zo te koop bij de drogist… al vanaf de geboorte te gebruiken. Wel homeopatisch maar het helpt heel goed. Na 1 dag druppels geven konden wij het verschil al merken. Ik heb altijd een flesje op voorraad staan voor het geval dat!
Ook een roosvicee laxo is een natuurlijk middel, op basis van pruimpjes en kan je zonder zorgen gebruiken. Ik weet niet of je kindje al sap drinkt natuurlijk, maar je zou ook een schepje door de yoghurt kunnen doen, als ze dat wel krijgt.
Het themometer-advies zou ik niet zomaar opvolgen. Het kan het rectum van je kindje beschadigen als je uitschiet en dat wil toch niemand.
Succes ermee!