hoi,
ik heb ook borstvoeding gegeven en heb het afbouwen als volgt afgebouwd: eerste 2 dagen afgekolft op de tijden dat ze zou drinken tot er niets meer kwam, wel dronk mijn kleine meid nog bv maar dan uit de fles toen ik uiteindelijk geen bv meer had is ze pas op fv gegaan na een week. de dag erna 1 voeding overslaan, dit ging goed dus de volgende dag weer een voeding overgeslagen, dit waren niet de avond en ochtend voeding want daar zat juist het meeste in voor de kleine. alle andere voedingen heb ik wel afgebouwd tot ik een keer ’s avonds niet gekolfd heb en dan pas weer de volgende ochtend. dus uiteindelijk alleen nog in de ochtend afgekolfd. ik adviseer je wel om niet door te lopen terwijl je echt pijn hebt gewoon 6 keer per dag kolven dus ongeveer om de 3 uur en dan een keer een voeding weg laten gaat dit goed dan de volgende dag weer een voeding maar zodra de druk op loopt, de dag erna gewoon weer hetzelfde aan houden en dus de dag daarna pas weer een voeding weg laten.. het beste is om je borsten gewoon helemaal leeg te kolven en dan ong 3 uur later weer helemaal leegkolven, gaat het afbouwen sneller, althans dat was de tip die ik kreeg en heeft goed geholpen. hoop dat je het nog snapt???
bij mij heeft dit super gewerkt maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.
voorbeeldje:
9# leegkolven
12# leegkolven
15# leegkolven
18# leegkolven
21# leegkolven
24# leegkolven
1e dag allemaal kolven
2e dag 12# weglaten
3e dag 18# weglaten mits je geen pijn hebt bij pijn gewoon dag 2 aanhouden
4e dag 15# of 21# weglaten of als je pijn hebt dag 3 weer proberen.
even aankijken hoe het gaat maar bij pijn echt leegkolven ivm borstontsteking.
hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes non