Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1452889 Hapjes

• Auteur

ik ben op advies van de kinderarts begonnen met bijvoeding…

nu krijgt Amy tijdens ons avond eten fruit en rond 9 uur bambix met kunstvoeding(ik geef borstvoeding)

nu is mijn vraag wie van jullie maakt ook de hapjes zelf??

ze heeft al gepureerde banaan op was erggg lekker en vanavond krijgt ze gepureerde galia meloen….
    appelmoes vind ze ook erggg lekker…

jullie nog lekkere tips??

#4208247 Quote

op de site keukenkikker.nl vind je allemaal leuke recepten voor kinderen. Hartstikke leuk om uit te proberen.

#4208277 Quote

Het kookboek-voor-kleintjes, opperdepop (verkrijgbaar bij de albert heijn) is ook een aanrader!

#4208278 Quote

Ook in het boek van de AH opperdepop heet het geloof ik staan erg leuke recepten in. Is een boek tot 4 jaar. Staan ook luchgerechten in en ook traktaties.

#4208287 Quote

haha snuggere ik ik heb hier een kookboek liggen voor babys hahaha oepsieee

had vanavond meloen gepureerd galia en dat vond ze superrrrrrrr

#4208298 Quote

Hier ook een ‘zelf maker’. Die potjes vind ik echt niet te ‘hachellen’ ! Arme kids. Onze oudste vond potjes ook vies en heeft er in zijn hele leven hooguit 5 op.

Ik ga straks bijvoeden volgens rapley, dus weinig gepureerde hapjes hier denk ik. Bij mijn oudste mocht hij altijd eerst zelf klooien en wat over was prakte ik met een vork en schepte ik naar binnen. Ik vind het ook geen moeite om een sperzieboon en een aardappel in de pan te gooien. Zo klaar een babymaaltijd, hoeft allemaal niet zo spannend te zijn 🙂

Dat boek ‘opperdepop’ heb ik ook, staan echt leuke dingen in. Natuurlijk zijn de mini pannenkoekjes met banaan en honing hier favoriet…

#4208299 Quote

ik ga vanaf 6 maanden ook al la rapley gevenb maar tot nu toe raden ze dat af met 4 maanden…. en aangezien we “moesten” van de kinderarts maar effe zo maar wel vers haha

twiki
    Bijdrager
    #4208300 Quote

In opperdepop staan inderdaad leuke receptjes!

Ik moet zeggen dat wij het voorlopig bij potjes houden hoor. Ik vind het raar om te zeggen dat het ‘arme kids’ zijn als ze potjesvoeding krijgen. Olivia eet misschien een half potje worteltjes maar ze vindt het erg lekker. Ik heb geen zin om daar nu al veel werk voor te doen 🙂

Bij Vera ben ik op een gegeven moment wel verse groentehapjes gaan maken, maar dan in grote hoeveelheden en dan in de vriezer 😉
    Overigens heeft Vera altijd met veel smaak de potjes opgegeten toen ze baby was.

Olivia morgen 20 weken

#4208305 Quote

@twiki …sterker nog, deze hardcore zelfkook mama is hartstikke verslagen door de olvarit 😉 Onze oudste wilde niet anders!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen