Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1453297 Financieel

• Auteur

Ik ben niet zwanger maar sinds deze maand gestopt met de pil en we hópen dat er snel een babytje in aantocht is.
    Maar de complete uitset, de babykamer. Waar moet ik dan aan denken?
    2.000,- euro ongeveer of is dat te weinig?

#4208663 Quote

Dat is maar net wat je zelf wilt. Als je alles nieuw koopt ben je behoorlijk veel geld kwijt, maar je kunt ook de keuze maken om bepaalde dingen 2e hands te kopen.
    Sommigen krijgen babyspulen van vrienden of familie. Dit verschilt per ieder denk ik!

#4208670 Quote

hoi vw-kevertje,

ik heb zowel de kinderwagen als de kinderkamer 2e hands gekocht.
    nu was ik in totaal zo’n 400 euro kwijt (even gokken). wel hebben we later een nieuwe kinderwagen gekocht omdat deze toch niet aan onze wensen voldeed.
    nu ken ik ook mensen die alles nieuw hebben gekocht en die waren voor de kinderkamer al 2.000 euro kwijt. en dat vind ik persoonlijk wel wat duur, maar natuurlijk iedereen zijn eigen keus

#4208691 Quote

hallo,

ik heb een nieuw kamertje en een nieuwe kinderwagen gekocht toen ik zwanger was van me 1e kindje!
    en ik denk dat ik voor die 2 samen 1000 euro kwijt was!
    ik vond het er veel geld ging zitten in kleine dingen zoals hydrofiele luiers kruiken dat soort dingen die zijn niet zo duur maar alles bij elkaar toch redelijk wat!
    en bv bij baby planet heb je hele nieuwe degelijke kinderkamer voor 500 tot 600 euro!

xx sas

#4208714 Quote

Wij hebben voor onze eerste ook alles nieuw gekocht. De babykamer bij Ikea! Dat scheelt echt enorm! In totaal waren we iets van 300euro kwijt.
    Kinderwagen hebben we niet op bezuinigd, was iets van 1000euro. Maar dat is net wat je zelf wil natuurlijk. Marktplaats is natuurlijk ook een hele optie! Zo zijn wij aan ons geld voor de babykamer gekomen.. Eerst de kamer opruimen en alles verkopen wat er in stond ( lees: heel veel spullen die daar al jaren stonden…) en dan van dat geld weer nieuwe dingen kopen..

#4208787 Quote

je zou misschien beter zelf op internet kunnen rondscharrelen. Dan kun je kijken wat je zou willen en wat je dan kwijt zou zijn.
    je kan van goedkoop/tweedehands tot extreem duur kopen..

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4208880 Quote

Wij hebben het kamertje ook 2de hands en de kinderwagen ook, alleen op de kinderwagen zou ik dat achteraf niet meer doen. Ik heb echt veel gewandeld maar merk wel dat hij op z’n eind is zeg maar. Maar ja nu komt de 2de eraan en zal er een duo wagen komen denk ik.

#4208912 Quote

Ik heb ook de kinderkamer via Marktpl kunnen kopen..nog een leuke link is voor de mensen in het midden van het land gebruiktebabykamers.nl..Ik ben daat via MP beland, je kan er goed afdingen ook nog!
    De wagen had ik wel nieuw maar een stuk goedkoper door de rentepunten die ik had gespaard bij de bank (ING)..Tja en ik heb maa een paar nieuwe hydrofyl luiers in de kast liggen, de rest allemaal gekregen, dat was mazzel.
    Tja en ja kan allemaal leuke dure gekleure rompers kopen, maar de normale witte katoenen die kan je lekker heet wassen…
    Tja je kan het nieuwste model van maxicosi willen, maar wij hadden een overjarig model, veel goedkoper.
    Je kan het net zo gek maken als je zelf wil..

#4208995 Quote

hoi dames,

ook wij hebben (zie boven) een 2e hands kinderwagen gekocht. maar dat zou ik achteraf ook niet meer doen (tenzij hij nog geen jaar oud is) dit omdat ook de veiligheidsnormen veranderen. dus daar zal ik wel goed op letten

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen