Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1453437 Steeds Onzekerder En Banger Ronde 11

• Auteur
  • dolfijntje1981
    Bijdrager

Hallo allemaal,

Ik moet echt mijn hart luchten.
    Ik ben er zo kapot van! na 13 dagen overtijd toch weer ongie geworden. Echt balen. Gaan ronde 11 in.
    We proberen zo vaak mogelijk te vrijen, maar al 10 rondes lukt het niet.
    Ik wordt steeds onzekerder en banger. Banger dat een kindje niet voor mij is weg gelegd. Ben ik wel een goede moeder? gaat er door mij hoofd. verdien ik het wel? wat is er mis met mij? wat doe ik verkeerd?
    Nu weet ik ook wel dat niet alles realistisch is, maar toch, mijn gevoel gaat ervandoor met deze gedachtes. Ik kan aan niks anders meer denken, ik wordt er echt gek van!
    Elke dag heb ik een knoop in mijn maag. Ik wil het van mij afzetten, maar het lukt me niet!
    Soms denk ik, ik ga weer aan de pil ik wordt toch nooit zwanger! Ik trek dit niet!
    We zijn nu wel met de ovulatie testen begonnen. maar ook hierbij denk ik, ik heb toch geen LH piek, die testen hebben toch geen zin, want ik heb geen eisprong. Ik wordt soms echt gek van die gedachtes.
    En soms kan ik er heel goed mee omgaan, en denk ik, ach volgende keer beter, en meer mijn best doen. mijn tijd komt wel.
    Zijn er meer meiden die dit hebben??? en hoe gaan jullie hier mee om?????
    liefs dolfijntje

Bloempje27
    Bijdrager
    #4208803 Quote

Meid,

Ik herken je piekeringen wel! Alleen ik heb nog geen helemaal geen reden om te piekeren! Ik snap je angsten heel goed. Je wilt het zo graag en het komt maar niet! Ik heb zelf een meisje van 1,5 jaar en we willen nu graag een tweede. We zitten in ronde 3… en ik kan me al suf piekeren of het wel weer zal lukken. Allerlei gekke scenario’s waarom het niet lukt zijn al duizend keer door mijn hoofd gespookt. Ik kan het nog redelijk goed van mij af zetten, want ik heb geen reden om zo te denken… ik zit nog niet in ronde 11.

Vrienden van ons werden ook niet zwanger. na anderhalf jaar gingen ze eindelijk naar de huisarts. Na onderzoeken bleek er eigenlijk niets aan de hand, behalve dat hij iets minder zaadcellen dan gemiddeld had… de kwaliteit was prima. Ze zijn bij de eerste poging kunstmatige inseminatie zwanger geraakt. Ze zijn zo blij en hebben nu al 2 positieve echo’s gehad. Geef de moed niet op, maar tob ook niet te lang door. ga gewoon naar de huisarts en zeg dat je een jaar bezig bent. Het kan soms maar iets kleins zijn!

Jullie droom mag je nog niet opgeven… maar een heel klein percentage blijft echt kinderloos. En er zijn veel stellen die gewoon wat langzamer zijn… 90 % wordt binnen een jaar zwanger, 8 % in het tweede jaar, 1,5 % na behandeling en de rest wordt nooit zwanger. De kans dat het lukt is dus vele malen groter.
    Andere vrienden van ons waren voor hun eerste kindje in rond 1 zwanger en bij hun tweede kindje in ronde 14! Dus dat zegt allemaal niks.

Tip: vrij om de twee/drie dagen… dit is voor de zaadkwaliteit veel beter… te vaak klaarkomen vermindert het aantal zaadcellen en dus wordt de kans nihil. En jij hoeft echt niet bang te zijn dat de zaadcellen je eitje niet bereiken want zaad kan 3 tot 7 dagen overleven in je baarmoeder!

Zet m op…. en huil af en toe alles er maar eens uit, maar geef de moed niet op!

xx

#4208884 Quote

Hoi Dolfijntje,

op het forum als het langer duurt vindt je allemaal meiden die er mee worstelen. Ook ik ben pas in ronde 19 zwanger geraakt en liep al een behoorlijke tijd bij de gyn. Misschien een idee om je door te laten sturen door je huisarts. Je zit nu toch al bijna aan een jaar.
    Heel veel succes.

Liefs Supertje

#4208898 Quote

Hoi Dolfijntje,

Ik ben het helemaal eens met Supertje, ik ben inmiddels ook ruim 13 maanden bezig en ga volgende week naar de gynaeceloog toe.
    Probeer toch ook andere dingen te doen en afleiding te zoeken, ondanks dat je het zo verschrikkelijk graag wilt. Dat probeer ik ook en wordt er wel iets rustiger van. Ik ben natuurlijk nog steeds heel zenuwachtig wat er volgende week wellicht uitkomt, maar ik kan me nu wel druk gaan maken maar dat heeft niet veel zin.
    Ook wil ik je meegeven dat je niet perse iedere dag hoeft te vrijen, dat het zelfs beter is om het om de dag of om de 2 dagen te doen ivm het zaad.
    Ik wil je heel veel succes wensen en hoop echt dat jullie snel zwanger mogen worden!

Liefs Vic

#4208994 Quote

hoi dolfijntje,

ik herken je gevoel wel hoor.
    bij mijn eerste was ik binnen 6 maanden zwanger en bij de 2e (nu 6 weken zwanger) heb ik er (op 2 weken na) een jaar over gedaan.
    ook ik dacht wel eens van is de eerste dan een toevalstreffer geweest?
    en ik zal als ik jou was gewoon de ha bellen voor een afspraak. misschien is er wel iets met jou (of je man) en wellicht is het heel makkelijk te verhelpen. sterkte de komende tijd

dolfijntje1981
    Bijdrager
    #4209070 Quote

hallo allemaal,

Wat onwijs fijn bedankt voor jullie lieve en moedgevende reacties!
    Dat je idd het best om de dag kunt vrijen dat wisten we wel. Maar toch fijn voor dat advies.

We zijn al eerder bij de gyn geweest omdat ik 6 maanden niet ongie werd, na het stoppen van de pil. Alle hormoon spiegels tijdens een bloeding waren goed. Maar wat ik niet zeker weet is of ik ook echt een eissprong heb. We wachten nog tot september en gaan dan als we nog niet zwanger zijn naar de gyn terug. Misschien mijn man dan ook laten onderzoeken.
    We moeten gewoon allemaal niet de moed opgeven.
    alle meiden kop op, inclusief ikzelf.
    Echt dank jullie wel voor de reacties.

Ik wil ook alle andere meiden succes wensen met zwanger worden, of al zwanger zijn.

liefs dolfijntje

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4209108 Quote

Hoi,

Lees dit nu net en wil toch ook even mijn verhaal vertellen. Vorig jaar juli gestopt met de pil en tot december een cyclus gehad, wel onregelmatig, maar toch. Vanaf jan t/m juni niet ongi geworden en half juni voor het eerst weer wel, ,echt een mega ongi!
    En begin juli positief getest!, ben nu 7 weken zwanger!
    Was al naar de gyn geweest, bloed getest etc en zou in aug. terugkomen voor verder acties. Nu gelukkig niet meer nodig!
    Heb ook een aantal maanden getemp, maar werd daar helemaal gestoord van.
    Ze kunnen wel op dag 21 na je ongi je bloed testen en dan kijken ze of je een eisprong hebt gehad, heb ik ook gehad en ja dus 🙂

succes!

#4209200 Quote

Hoi Dolfijntje,

Ik wil ook even zeggen dat ik je helemaal goed begrijp. Het is gewoon zo frusterend als het niet lukken wil. Wij doen ook alles zo een beetje wat jij opschrijft en hier wil het ook nog niet lukken. Ben ook druk in de weer met ovulatietesten en temeperaturen maar dat maakt me ook meer onzeker.
    Ik zit inmiddels in ronde 12 voor een 2e kindje. Gelukkig hebben wij al een kindje zodat ik weet dat het kan maar nu een 2e nog niet lukken wil wordt ik ook erg onzeker en bang. Ik sanp je heel goed.
    Als het bij ons deze rond niet raak is gaan wij ook eens naar de HA. vind dat wel een hele stap maar het moet toch. Ik wil het zo graag.
    Ik wil jou ook alles sterkte en succes wensen en als je je hart wilt luchten mag dat natuurlijk altijd!
    Groetjes Silli

dolfijntje1981
    Bijdrager
    #4209723 Quote

hoi hoi,

Ik wist niet eens dat ze achteraf konden testen of je een eisprong hebt gehad, misschien dat ik dat ook maar eens laat nakijken.
    Ik vind het prettig dat mijn verhaal zo herkenbaar is. dan voel ik me niet meer zo alleen met deze gevoelens.
    sterkte allemaal.

liefs dolfijntje

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen