Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1453474 Wat Zeg Je Tegen Iemand Waarbij Het Niet Lukt Om Zwanger Te Worden

• Auteur

Hoi Dames,

Iemand in de familie heeft grootste moeite om zwanger te worden. En wanneer ze dan vervolgens zwanger is, wordt dit helaas steeds een mk.

Zelf raak ik heel makkelijk zwanger, en voel me hier ook regelmatig erg schuldig over omdat ik ook weet dat zij al veel langer bezig zijn om een kindje te maken. Ik vind het zo oneerlijk!

We willen haar graag steunen, maar weet niet zo goed wat ik het beste tegen haar kan zeggen zonder haar van streek te maken.

Wie heeft er een goede tip, of wat zouden jullie graag willen horen van vrienden of familie wanneer ze een opmerking maken om je te steunen?

Groetjes, Hansje

#4209078 Quote

Hoi!!

Wij zijn nu zelf een jaar bezig en het klinkt hard; maar helpen kun je niet. Het enige wat je kunt doen is zo nu en dan een luisterend oor bieden. Bij ons in de omgeving weten een paar mensen dat het bij ons niet wil lukken. De een gaat er heel prettig mee om, de ander niet. Wat ik zelf prettig vind is heel egoistisch misschien; maar dat is gewoon éénrichtingsverkeer. Ik wil zo nu en dan even kunnen zeuren tegen iemand en die moet dan ook belangstellend zijn, maar tegelijkertijd wil ik het er niet altijd over hebben. Dus ernaar vragen vind ik persoonlijk maar niets; dat komt altijd op het verkeerde moment. Bij ons in de omgeving is er zelfs iemand die om de vier weken vraagt of er nog nieuws is. Als je ergens kriegel van wordt, dan is het dat wel.
    Wat ik je kan adviseren is; geef eenmaal aan dat je het heel erg vind voor die persoon en dat je graag zou willen helpen, maar je weet niet goed hoe. Maar dat je graag een luisterend oor wilt zijn, ook al snap je misschien die frustratiegevoelens niet precies. En dan….ik zou gewoon afwachten en kijken hoe ze zelf ermee omgaan. Probeer er niet teveel mee bezig te zijn; als er een babytje wordt geboren; leg dan vooral niet teveel nadruk op het feit dat zij het niet kunnen. En nog belangrijker; er is meer in de wereld dan alleen het (niet) krijgen van babytjes. Dus probeer niet ieder samenzijn het op één of andere manier op kinderen te brengen.

Nou ja, ik hoop maar dat hier niet teveel frustratie uit blijkt, maar dat is zo’n beetje waar mijn man en ik tegenaan lopen.

Succes ermee.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen