Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1453754 Tip Om Je Eisprong Te Bepalen

• Auteur

Ik kreeg van mijn collega de tip om op de site http://www.libresse.nl een menstruatiekalender aan te maken. Naar aanleiding van je menstruatie wordt daarop aangegeven rond welke datum je eisprong plaatsvindt (alleen bij regelmatige cyclus) Ideaal voor mensen die dit lastig vinden in te schatten.
    Als je de site hebt geopend staat er in de menubalk ‘menstruatiekalender’, klik hierop vul je gegevens in. Vergeet niet dat je je moet registreren, maar dat ik zo gebeurd!

#4209162 Quote

Bij een regematige cyclus van 28 ovuleer je 14 dagen (dus twee weken) na de eerste dag van je laatste menstruatie, dat is toch niet zo moeilijk uit te rekenen? Het is alleen “gevaarlijk” om je erop blind te staren, want geen enkel lichaam en cyclus is hetzelfde!

Als je echt inzicht wilt hebben in hoe jouw lichaam werkt, ga dan eens naar http://www.fertilityfriend.com. Daar staat alle informatie over temperaturen en andere vruchtbaarheidskenmerken van je lichaam. Zelfs zonder temperaturen (niet iedereen wil dat) kan je, als je goed oplet, aan je slijmproductie zien wanneer je op je vruchtbaarst bent! Daar kan geen Libresse tegenop!

Succes

#4209176 Quote

Bij een reglmatige cyclus van 28 dagen ovuleer je ergens tussen dag 12 en dag 16. Dat verschilt per vrouw. Dus zo’n site die uitgaat van 14 dagen kan er dus precies naast zitten.

Ik ben het met mijn voorganger eens dat als je echt inzicht wilt krijgen in je cyclus je zal moeten gaan temperaturen en dat ook minimaal 2 hele maanden vol zal moeten houden en eigenlijk wel 3 hele maanden om echt inzicht te krijgen. Ik vond http://www.fertilityfriend.com een fijne hulp bij dat temperaturen, maar je kan ook gewoon zelf een grafiek bij houden natuurlijk.

Bloempje27
    Bijdrager
    #4209466 Quote

Als je regelmatig ongesteld bent, kan dat ook nog wel een dag of twee vroeger of later zijn dan de datum. Je ei kan dus 4 dagen speling hebben per maand. Ook kan je luteale fase (de fase na je ei) per keer verschillen, iets korter of langer dan je gewend bent. Dus ja…. je kunt gewoon niet van 1 dag uitgaan.
    Dus na je menstruatie gewoon om de twee/drie dagen vrijen…. tot je ei langs is gekomen… dat is toch echt het beste. Maar ook een hele opgave.

Soms denk ik wel eens: waar zijn we weer aan begonnen. Ik vind het vaak best stressvol! En ook als je in de goede periode regelmatig seks hebt gehad kan het soms nog maanden duren… zucht… een heel proces dat zwanger worden! Het blijft een geschenk en het is niet maakbaar… wat zijn we als mens toch klein… we hebben er niets in te zeggen!

#4209658 Quote

Hoi,

Ik heb nooit gekeken/uitgerekend wanneer ik een ei had, gewoon regelmatig vrijen werkt normaal ook hoor! anders wordt het toch meteen zo´n moet of niet?

Gr MJ

#4212795 Quote

tip voor dames met een Iphone:
    Ptracker, hierbij kan je alles bijhouden mbt cyclus!!!

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen