Hoihoi
Hm, Noah eet wel weinig als ik dit zo lees, maar ja, dat wisten we eigenlijk al. Volgens het cb eet hij wel genoeg voor zijn leeftijd en – ondanks dat hij vrij licht is – zit hij netjes op de curve voor zijn eigen lichaamsbouw.
Om die reden zijn we ook gestopt met de 3e papfles (deze gaven we hem nog altijd voor wij naar bed gingen met het idee “baat het niet dan schaad het niet”, maar dat is dus niet meer nodig volgens het cb.
Noah is 19 maanden (precies vandaag) 83 cm, en weegt 9,5 kilo.
Zijn eten en drinken ziet er als volgt uit:
– ‘s-ochtends vroeg (tussen 6 en 8) een papfles
– Tussen 9 en 10: fruit, sap en soms een liga
– Tussen 12 en 1: 1 boterham en een beker melk
– In de middag nog één of twee keer een tussendoortje zoals een soepstengel, fruit, een liga en soms een snoepje of een lekkere koek
– ‘s-avonds eet hij gewoon met ons mee, en tja, we zijn nogal lekkerbekken, dus dat kan alles zijn. Van pannenkoeken tot pasta, salade tot MC donalds, of pizza tot stampot 😉 Hij eet dan niet zo veel , vaak moeten we alles uit de kast trekken (applaus, liedjes zingen enz) om hem een paar happen te laten eten. Na het eten krijgt hij een Danoontje als toetje. Dit gaat er altijd goed in.
Tussen half 8 en 8, als hij naar bed gaat krijgt hij nog een papfles (pyamapapje)
Qua drinken staat er gewoon altijd een fles water voor hem klaar die hij vaak zelf overal mee naar toe sleept om af en toe een paar slokken uit te nemen. Ik zou niet weten hoeveel dat precies is, maar volgens mij drinkt hij prima 🙂
Groetjes, 10e