Ik ben het gedeeltelijk niet helemaal eens met esther als ze schrijft dat ouders het gedrag van hun kind niet zien.
vaak weten de ouders heel goed dat hun kindje dit gedrag heeft, maar het is zoooooo moeilijk om het te zien.vaak omdat ze er overal mee ceconfronteerd word, psz, ballorig en zelfs in de iegen straat waar je toch lekker zou moeten kunnen genieten van elkaar. nu helemaal met de zomer als alle kindjes “gezellig” buiten met elkaar spelen. de oudres voelen zich er vaak ook rot onder. je zou eens naar de moeder toe kunnen gaan en zeggen, goh, het valt mij op dta je zoontje…… bla blabla….. echter haal je direct de stempel eraf want je zegt nu niet dat je het vervelend vind maar je vraagt HAAR, hoe zij daar thuis mee omgaat en hoe zij denkt dat jullie hiermee om kunnen gaan, mischien op dezelfde manier als bij hun thuis. ivb met duidelijkheid.
zo geef je de moeder vertrouwen, plaats je haar niet in een hoek, wat waarschijnlijk overal gebeurd waar ze komt maar laat zien dat jullie het op willen lossen, met zijn alle als buurt.
echter begrijp ik heel goed dat het echt niet leuk is als jou kindje vaak de dupe is, zo ga je dat andere kindje straks nog haten, terwijl er altijd gezegt word zo’n klein kindje kun je alleen maar lief hebben…..