Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1454246 Hoeveel Bijgekomen

• Auteur

Hoi dames,

Ik ben zelf tot nu toe 16,5 kg bijgekomen. Maar heb dan ook nog 5 weken te gaan tot de uitgerekende datum. Ben benieuwd wat mijn eindgewicht zal zijn.

Als de bevalling begint, ga ik op de weegschaal staan, en als ik weer thuis ben nog een keer, om te zien hoeveel er daadwerkelijk met de bevalling weg is gegaan.

Liefs

#4209635 Quote

Ik ben ongeveer 12 kg aangekomen. Ik sta niet elke week op de weegschaal hoor. Ben nu 34 weken en volgende week kijk ik voordat ik weer op controle moet hoeveel ik weeg.

#4209645 Quote

Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die 17 kg is bijgekomen.en datmet ruim 34 weken zwangerschap.vond het veel.maar zie dat ik geen uitzondering bent.bij mn dochter was ik 18 kg in totaal aangekomen.denk nu dat ik de 20 wel haal.al moet ik zeggen dat het aankomen een stuk langzamer gaat dan eerst.heb ook minder honger nu.hoef bij de verloskundige nooit te wegen dus hou het thuis bij.ben benieuwd na de bevalling.bij mn dochter was ik zo weer op mn oude gewicht en paste ik na een week mn kleren weer!maar ja dit is 2de kindje.ach ja we zien wel.
    liefs jootje

Elin83
    Bijdrager
    #4209652 Quote

Ik was gisteren 37 weken en 11 kilo aangekomen inmiddels. Zit ook wat vocht bij en mag er officieel nog een kilo aftrekken volgens de assistente omdat ik normaal altijd ’s ochtends bij de verloskundige ben en nu stond ik ’s avonds op de weegschaal daar. Maar het valt dus reuze mee tot nu toe! Ik verwacht dat ik eindig met 14 kilo ofzo (natuurlijk afhankelijk van wanneer het kindje komt!), tenzij ik nóg meer vocht ga vasthouden.

Chrizzy1988
    Bijdrager
    #4209661 Quote

hoi,
    ik moet wel elke keer wegen bij de verloskundige ben nu ong. rond de 15 kilo aangekomen en mocht niet meer te veel aankomen van haar.:P heb namelijk al een redelijk hoog gewicht. dus vandaar.. en mn suikers moeten wel goed blijven.. dus iets minder snoepen.. ben nu 37 weken dus nog 3 weekjes.. dat hou ik nog wel vol 😉 haha

Liefs, Christien

#4209671 Quote

Ik ben met 35,5 week ongeveer 16 kilo bijgekomen en zwanger van een tweeling! Ben supertrots, al zeg ik het zelf, want bij de eerste was ik ruim 20 kilo bij (misschien wel meer zelfs, heb toen niet consequent gewogen)…

#4209701 Quote

Ik heb toevallig vanmorgen op mijn eigen weegschaal gestaan (ik heb me tot nu toe eigenlijk alleen laten wegen bij de VK). En dat scheelt dus een paar kilo’s!

Volgens de metingen bij de VK ben ik met 30 wkn zo’n 14 kg aangekomen sinds het begin, maar als ik thuis weeg ben ik volgens mij maar 10 kg aangekomen (ben nu 33 wkn). Nou ja, ik ben er niet heel erg mee bezig zoals je leest.

Volgens mij zit het nog wel in de ‘normale’ marge. Maandag weer naar de VK, zal eens extra goed opletten en eerst thuis eens wegen 😉

#4209709 Quote

ik ben nu 33 weken zwanger en ruim 10 kilo aangekomen. Nog niet zo veel dus. Voor ik zwanger werd had ik een klein beetje een ondergewicht.Dus ik ben al erg blij met 10 kilo, maar hoop toch dat er nog meer bij komt. Is toch gezonder (haha klinkt als de omgekeerde wereld, ik denk dat de meeste vrouwen bang zijn voor elke kilo die erbij komt) En ik hoop ook dat ik er na mijn zwangerschap een beter gewicht aan overhoud. Afwachten dus! Wel een goed idee om net voor de bevalling en meteen erna op de weegschaal te staan, ben benieuwd hoeveel verschil dat is!

Jill80
    Bijdrager
    #4209715 Quote

Ik ben nu ruim 33 weken zanger en 7/8 kilo aangekomen, is volgens mij niet zo heel erg veel als ik het vergelijk met anderen. Zal bij de volgende controle eens vragen aan de VK, ik word daar niet gewogen ze kijken naar of het kindje goed groeit en dat doet het volgens mij wel.
    Al zou ik het net als mamaartje niet erg vinden om wat meer kilootjes aan te komen en dat er wat blijven plakken na de tijd!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen