he Karlijn, Ik snap hoe je je voelt. Ik was voordat ik septembermama werd een aprilmama, en zag ook enorm op naar de uitgerekende datum. Alles kan je gestolen worden, en zeker mensen die zwanger zijn of net bevallen zijn, ik had dat ook heel sterk. Ik heb heel veel aan dit forum gehad. Voor mij is het begin september een jaar geleden dat ik een miskraam heb gehad, en ik snap je streven naar een nieuwe zwangerschap. En kan je ook zeggen het helpt inderdaad. Niet als vervanging, het verdriet blijft maar het slijt wel. Je zal heus opnieuw zwanger worden, dat weet ik zeker. Alleen ik denk hoe liever je het wil, dat het juist niet werkt.
Ik sexte op de juiste dagen, lol ging eraf, was alleen maar bezig met proberen opnieuw zwanger te worden. En dat lukte niet. En toen juist rond mijn eisprong dat ik eigenlijk sex moest hebben stond ik bij mijn vriend, en zei “ik heb zo geen zin, deze maand kan me geheel gestolen worden”En ik nam een stapje terug. En je raad het vast al, toen was het dus raak. Ik weet je kan het niet zomaar los laten, maar vindt een manier, om toch je gedachten ergens anders op te zetten.
En wat betreft 11 september. Je hoeft geen afleiding te zoeken. Neem in ieder geval de dag vrij, zorg dat je geen afspraken hebt, en doe die dag wat jij wilt. Misschien lekker uitwaaien op het strand of juist de hele dag in bed liggen.
Van mijn tante kreeg ik toen ik een mk had gehad een kaartje met daarop de tekst “Als je naar de zon kijkt ligt de schaduw achter je”
en lieve karlijn dat gaat voor jou ook werkelijkheid worden. Dat beloof ik. sterkte meid.
liefs nath