hey meiden
kom op zeg, dit is geen forum om ruzie te maken hoor.
het ene kindje is gewoon veel sneller dan het andere kindje.
niemand hoeft daar onzeker over te worden!
ik zit ook op het voorjaar 2008 forum en ook daar zie je heel goed verschil qua ontwikkeling bij alle kinderen. de een is sneller in praten, de ander in lopen enz. bij baby’s is dat ook zo. en ik geloof best dat het echt geen reflexen zijn bij mara, dat is het bij aleiyah ook niet.
mn oudste dochter lachte met 5 weken, mn jongste met 2 weken. no way dat dat reflexen zijn. ik ken je zo filmpjes laten zien, geen probleem.
wat betreft dat een kindje veel “moet”ben ik het helemaal mee eens. mn oudste dochter (nu 2,5 jaar|) zit op een voorschool. serieus, dat kind krijgt al huiswerk mee naar huis!!! nou, dat vind ik idd belachelijk, laat een kind een kind blijven.
maar als ze ergens aan toe is, help ik haar graag mee. voor de rest doet ze alles in haar eigen tempo.
nathalia was laat met lopen, heel veel kindjes op t forum liepen al, terwijl nathalia nog niet eens aanstalte maakte. lekker boeiend! dat komt vanzelf wel dacht ik! en dat gebeurde ook hoor.
maar iedereen mag hier zn trots vertellen!
en ga nooit een kind met een ander kind vergelijken. ik heb hier 2 dochtertjes die totaal van elkaar verschillen. maar ze zijn een eigen individu!
en het maakt helemaal niks uit dat nathalia “langzaam”was in veel dingen en aleiyah juist heel snel is in bepaalde dingen.
op dit forum mag alles met ewlkaar gedeeld worden, dus ook hoe trots je bent op je kind 9en terecht!) en als het iemand niet zint, moet die gene gewoon niet lezen en/of reageren.
liefs, do