Ik heb Anouk eerst een middagje laten wennen op het KDV. De dag voordat ik weer moest werken heb ik ’s avonds liggen janken in bed omdat ik mezelf een ontaarde moeder vond en het een afschuwelijk idee vond om mijn meissie alleen te laten. De eerste dag dat ik weer moest werken, was ze bij mijn schoonouders. Die heb ik dus iedere pauze gebeld. De dag erna was het zo ver: naar het KDV, een hele dag. Ik heb haar gebracht om 7.30uur en ben met pijn in mijn hart weggegaan. Weer iedere pauze gebeld, dat vonden ze geen probleem. (dat heb ik een week lang mogen doen). Ik was om 17.30uur weer daar om haar op te halen. Ik was me toch happy!!! Het werd na een week erg makkelijk moet ik zeggen. Ik schaam me er bijna voor. De eerste keer is gewoon moeilijk omdat je al die weken ‘vastgeklikt’ bent aan elkaar, en daarvoor zelfs 9 maanden in de letterlijke zin. Dan is het niet gek dat je het er moeilijk mee hebt als je dan opeens ‘ontkoppeld’ wordt. want zo voelde het voor mij.
Na 2.5 week werken ben ik even moeten stoppen met werken (ivm mega hoge bloeddruk met de nodige bijverschijnselen) en ben nu, 2 weken verder, nog niet aan het werk. Wel breng ik Anouk nog 3 dagen in de week naar het KDV en naar mijn schoonouders maar ga haar dan al rond 15.00uur ophalen. Het is gewoon goed voor haar om bij andere kindertjes te zijn. En met die gedachten is het makkelijk hoor. Op de eerste week na dan.
Morgen breng ik haar waarschijnlijk niet omdat ik wellicht maandag weer ga werken. Nog even een extra knuffeldag meepikken.
Mmm, langer verhaal geworden dan ik voor ogen had… Sorry!