Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1455274 Jaloers Op Regelmatige Cyclus

• Auteur

Hoi allemaal,
    Ik lees vaak over NOD en vruchtbare dagen. Ik ben dan best wel eens jaloers. Mijn cyclus is zo onregelmatig dat ik geen idee heb wanneer die dagen bij mij zijn. Mijn cyclus varieert van 28 tot 42 dagen….!
    Daar kan ik dus helemaal niets mee en is het gokken en iedere maand lang wachten en steeds hoop krijgen en toch weer testen..
    Herkent iemand dit?

liefs Lorelei

#4210671 Quote

hoi loreleitje,

ik herken het zeker.
    bij het zwanger worden van mijn 1e had ik een nette cyclus van 30 dagen en na een half jaar zwanger.
    nu bij de 2e een jaar bezig geprobeerd om zwanger te raken een cyclus van 15 dagen tot 42. nu ben ik zwanger van de 2e (ongeveer 7 weken nu).
    hoelang ben je nu al bezig om zwanger te worden?

#4210722 Quote

Ook ik herken het!! Ben nu 8 1/2 maand gestopt en zit in mijn 5e cyclus. Eerste was 45 dagen, tweede 76 dagen, derde 31 dagen, vierde heb ik een vroege miskraam gehad en anders was ie 38 dagen en zit nu op dag 25 van cyclus 5 en nog geen ei te bekennen. Ik ben nl sinds cyclus 3 aan het temperaturen waardoor ik weet wanneer mijn eisprong is geweest en ik weet wanneer ik ong mijn menstruatie kan verwachten. Misschien is temperaturen ook iets voor jou? Het is inderdaad erg vervelend die onregelmatigheid. Wij zijn bezig voor een derde en de eerste twee keer was ik supersnel zwanger (ronde 1 en ronde 2!!!) Dus ik snap er niks van dat het nu na bijna 9 maanden nog niet is gelukt. Zo zie je maar dat het elke keer weer anders kan zijn en dat er niks te plannen valt.

dolfijntje1981
    Bijdrager
    #4210807 Quote

hoi loroleitje,

Zo is het bij mij nou ook precies.
    De ene maand is het precies 28 dagen, daar na na 35 daarna na meer, en soms sla ik een maand over.
    Ook ik heb geen idee wanneer ik nou moet vrijen.
    En dat gaat al 11 rondes zo!!!
    Heel erg vervelend en vooral verdrietig en moeilijk.
    Missschien ovulatie testen gaan proberen van clear blue??
    Zijn wij nu ook mee bezig, ik ben netjes op dat 10 begonnen maar ben al 1,5 week verder en nog steeds geen piek. Heb duis al wel een 2de pak testen moeten kopen.
    succes
    liefs dolfijntje

#4210846 Quote

hallo:D
    ik heb ook net zoiets mijn cyclus verschilt tussen de 21 en 37 dagen. erg vervelend en de meeste dames voelen ook wanneer ze een eiersprong hebben nou ik voel niks. ik probeer gewoon zo vaak te vrijen en hopend dat dat tijdens me eiersprong gebeurt… dames wat betekend nod? want ik ben hier nieuw sorry.

groetjes niekie

#4211072 Quote

hoi hoi
    nod= niet ongesteldheids dag

mijn cyclus varieert van 27dg/38dg…
    wordt telkens langer, wordt er niet goed van…ook veel twijfel op ik uberhaupt wel een ei heb, voel niks en met zo’n cyclus weet je het ook niet zeker…

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4211073 Quote

hoi hoi
    nod= niet ongesteldheids dag

mijn cyclus varieert van 27dg/38dg…
    wordt telkens langer, wordt er niet goed van…ook veel twijfel op ik uberhaupt wel een ei heb, voel niks en met zo’n cyclus weet je het ook niet zeker…

#4211078 Quote

Hoi allemaal,
    dank voor je reacties. Ik ben dus niet de enige met dit probleem. Vervelend, he?
    Ik denk dat temperaturen wel een goed optie is.
    Ik ben net begonnen voor de derde, maar zie er nu al tegen op omdat het hiervoor heel lang heeft geduurd….
    Vrijen jullie trouwens volgens een vast patroon, bv om de dag of gewoon waneer je zin hebt?

#4211142 Quote

Hoi Lorelei,

ipv dure ovulatietesten kan je ook je ook bij jezelf je slijmvlies bekijken. Als je even googelt op baarmoederslijmvlies kom je een of andere vruchtbaarheidssite tegen, waar precies op staat wanneer je kunt zien dat je eisprong is. Ik vond het erg gemakkelijk, want was ook altijd verschrikkelijk onregelmatig (21-35 dagen) en dat hielp me veel beter dan de ovulatietesten die ik ook ooit eens heb aangeschaft (die beweerden toen dat ik maar geen eisprong kreeg die maand, paar weken later bleek ik zwanger geworden in die periode. Mij vertrouwen in ovulatietesten is dus niet zo groot…
    Bij mijn huidige zwschap dus geen testen maar baarmoederslijmvlies bekeken. Nu dus zwanger.
    Succes ermee!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen