Ik heb het vanaf het begin eerlijk vertelt. Er was gelukkig veel begrip en door onregelmatige werktijden kon ik met een beetje ruilen gewoon al mijn uren draaien. Ik had al wel een paar jaar een vaste baan, dat scheelt natuurlijk wel.
Nu gaan we voor de 2e keer beginnen aan behandelingen en twijfel ik wat ik zal vertellen. Ik werk nog voor dezelfde werkgever, maar niet op dezelfde plek. Momenteel zit ik op een punt dat ik door wellicht kan groeien naar een hogere functie, maar ben wel “bang” dat als ik vertel dat ik weer behandelingen inga en er komt ergens iets vrij, ze liever een ander door laten stromen. Ik heb besloten dat op de koop toe te nemen, mijn wens voor een tweede kindje is groter dan mijn wens op promotie. En ze weten uit ervaring dat ik gewoon kan werken, heb me tijdens de eerste keer nooit ziekgemeld. Ik zal dus wel iets gaan vertellen, maar denk dat ik het niet zo wereldkunidg maken als de eerste keer. Het was heel fijn dat mensen rekening met mij hielden, maar ook wel jammer dat het een publieke aangelegenheid was geworden. Ik hoop dat ik het dit keer aan minder mensen hoeft e vertellen, zodat het nog een klein beetje van ons samen is. Ik weet nu wat ik kan verwachten en denk dat dat het hele proces wel iets makkelijker zal maken en ik heb al een gezond mannetje, dat scheelt heel veel!
Mijn advies is dus wel om dat te vertellen dat nodig is om je afwezigheid te verklaren, hoever je daarin wil gaan, dat is aan jezelf. Niets verklaren kan denk ik alleen maar leiden tot irritaties en verkeerde conclusies (niet gemotiveerd bv).
Succes ermee!