Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1455555 Hoe Gaan De Mannen Er Mee Om

• Auteur

Hoi allemaal,

Ik zie dat we natuurlijk allemaal tegen dezelfde dingen aanlopen qua testen, klusweken, gevoelens enz enz maar ik was nu ook nieuwsgierig hoe jullie mannen er mee omgaan want ook die horen er bij. zijn ze oppervlakkig en nuchter, of bellen ze continu omdat ze een ideetje hebben of een vraag.

#4210910 Quote

Ik zal dan even afzonderlijk van mijn onderwerp antwoorden. 😀
    Mijn man vind het super leuk maar probeert er toch wel wat nuchter mee om te gaan. Hij wil al JAREN kinderen terwijl ik er gewoon nog niet aan toe was. Nu is het dan zover dat we een poging gaan wagen.
    De bewuste klusweken vind hij natuurlijk het leukste, maar voor welke man/vrouw is dat niet. Soms merk je weinig aan hem, dan praat hij er niet over of reageerd hij een beetje neutraal op een manier van…ach we zien wel. maar de vorige keer kwam hij ineens met mijn agenda aanlopen om te kijken wanneer het zover was. of laatst kwam hij uit de douche en begint hij ineens over doopnamen, dat hij tijdens het douche bedacht had hoe de doopnamen zouden moeten worden en naar wie ze benoemd zouden moeten worden.
    Eigelijk komt hij soms met dingen die ik nog niet eens belangrijk vind, dus hij is er op een andere manier mee bezig, maarjah hij voelt niet wat ik voel natuurlijk

#4210925 Quote

Hoi Debs,

Mijn man was in de 1e maanden nog heel nuchter en had zoiets van de 1e keer is het ook gelukt en waarom zou het dan nu niet lukken. Nu we echter in ronde 12 zitten wordt ook hij elke maand teleurgestelder en zenuwachtiger. Ook hij is er op het moment erg mee bezig waarom een 2e kindje niet wil lukken. Gelukkig kunnen we er samen wel ons ei over kwijt en dat is wel fijn.

Groetjes Silli

#4210961 Quote

Hoi silli,

Wat vervelend dat het nu nog niet wil lukken. Ik snap dat het erg frusterend is als het nu ineens zo lang duurt, zeker omdat het al een keer gelukt is. Voor mannen moet het net zo frusterend zijn als voor ons. Wij voelen dingen die in ons lijf gebeuren terwijl hun er zich geen voorstelling van kunnen maken. Hun moeten het doen met de info die wij ze geven. Ik denk dat mannen vaak een beetje “vergeten” worden als het gaat om een zwangerschap. De meeste aandacht gaat toch naar de vrouw terwijl je er toch echt met z’n 2e voor moet zijn en er samen naar toe leeft.
    Wel fijn dat je er goed over kan praten. het is toch erg belangrijk dat je weet wat er in elkaars hoofd omgaat. Wij gaan nu voor de 4e ronde dus voor ons is alles nog even nieuw. Ook wij kunnen er goed over praten, al praten wij nog een beetje over de algemene dingen.

#4211013 Quote

Hallo,

Mijn man en ik zitten nu nog in ronde 1, wij hebben nu nog zoiets van, komt het nu niet dan de volgende keer, aangezien ik mijn eisprong voel weet ik wanneer het juistje moment is, alleen ik vertel hem dat altijd erna, dan zit er niet zo’n druk achter. Bij ons is de wens voor een zwangerschap begonnen omdat ik op vakantie ineens een test moest doen en ik merkte aan hem dat hij er aan toe was, we hebben al een dochter en daar is hij en ik natuurlijk ook ontzettend gelukkig mee en nog eentje lijkt om helemaal super. Probleem (is maar hoe je het ziet) is wel dat ik 3x zwanger ben geweest waarvan 2x in de 1ste ronde en de laatste x in 3de ronde, wat het nu eng maakt dat je gaat denken dat het nu ook snel zou kunnen maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Ik reken nu ook gewoon op half jaar/jaar. Want anders is de teleurstelling zo groot. Maar hij is wel benieuwd wanneer ik ga testten enzo, en dat is best wel heel wat voor hem.

Gr.

dolfijntje1981
    Bijdrager
    #4211130 Quote

Hallo,
    Onze eerste maanden waren al stressie! Want ik was 6 maanden niet ongie geworden. Ook ik kon duidelijk merken dat het voor mijn man steeds moeilijker word in verdere maanden.
    Nu zitten we in ronde 11 en denk hij ook dat het misschien aan hem ligt.
    Dus ook hij vindt het moeilijk.
    liefs dolfijntje

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4211289 Quote

Mijn man is echt de nuchtere hollander. Hij was er al een stuk eerder aan toe als ik dus heeft echt wel even een tijdje moeten wachten zeg maar. Nu we het aan het proberen zijn heeft hij het er wel af en toe over maar niet veel.
    Eigenlijk is het meestal op mijn initiatief als we het er over hebben.

Heel soms aait hij ineens over mijn buik en zegt hij dat het toch wel heel leuk zou zijn als daar binnenkort een kindje van ons samen in zit.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen