Ik hou inderdaad ook mijn temp bij op fertilitiyfriend. Krijg je een mooi grafiekje waar dan uit naar voren komt wanneer je eisprong ws is geweest. Je meet iedere ochtend voor het opstaan je temperatuur, dat moet iedere dag op hetzelfde tijdstip. Dit is je basale lichaamstemperatuur. Het grafiekje bestaat eigenlijk uit twee delen, de periode voor de eisprong en de periode erna. Na de eisprong gaat je temp iets omhoog. Ik heb vaak vlak voor de eisprong een dip in temp waarna deze iets omhoog gaat. Ik zit bijv voor de eisprong rond 36.6 (sommige vrouwen zitten lager) en na de eisprong stijgt ie langzaam naar 37 tot 37,3. Bij mij zakt de temp weer op de dag dat ik ongesteld wordt maar bij anderen zakt ie al een of twee dagen daarvoor. Ik houd nu 3 cyclussen mijn temperatuur bij en ik heb elke cyclus nog op een andere dag een eisprong gehad, een keer op dag 18, een keer op dag 25 en nu ws op dag 26. Dus door het temperaturen weet ik dat mijn cyclus erg onregelmatig is en ik kan hierdoor bepalen wanneer ik mijn menstruatie ong kan verwachten.
Ik ben ook altijd een dag of 7 ongesteld, waarvan het dan licht begint en licht eindigd met daar tussenin dan een dag of 3 goed bloedverlies. Succes en de site van fertilityfriend is trouwens wel in het engels……