Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1455796 Rookvlees

• Auteur

Mag ik dit nou wel of niet eten?

#4211152 Quote

Naam zegt het al, het is gerookt, dus mag je eten.
    Gr MJ

#4211158 Quote

ja, mag het echt, ik had laatst ergens gelezen dat het niet verstandig zou zijn omdat het erg zout is ofzo….

Maar ik vind dat wel het lastigste aan zwangerschap hoor. Ik at altijd veel rookvlees, americain filet, maar ook mozarella. Ik had alweer een bolletje achter mijn kiezen toen een dag later mijn schoonzus vertelde dat het niet mocht. dus dan maar niet voor de zekerheid.

aargh….nou de berichten zijn zo tegenstrijdig soms dat ik maar gewoon goudse belegen en sandwich spread eet; ook al staat er steeds meer tegen. Maar ja, moet toch wat naar binnen krijgen….

#4211325 Quote

filet amarican is gemalen rauw vlees met kruiden erdoorheen. Zou ik niet aanbevelen om te eten als je zwanger bent i.v.m. toxomosplasme. Wordt ook overal ontraden.

Sommige mozorella’s zijn ook niet oke. In Nederland is elke fabrikant verplicht om op de verpakking te zetten of het om rauwe melk gaat.

Jij kan er niet zoveel last van krijgen maar het kindje kan er erg ziek van worden en er zelfs een aandoening aan overhouden.

#4211410 Quote

rik wist het niet van de American filet en heb vorige week van gegeten. Ik hoop dat het goed daat komen. arts verteld en een keer zou niet erg moeten zijn. Maar ik doe het dus nooit meer. ben nu 3 mnden zwanger.

#4211616 Quote

Gerookt vlees is idd meestal vrij zout, maar dat maakt verder niet veel uit, tenzij je een paar ons per dag eet,,haha
    Ik eet het ook graag.
    Gr

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #4211978 Quote

mozzerella weet ik ook niet, maar feta mag weer wel volgens de lijst die ik heb aangevraagt. En inderdaad moet het op de verpakking staan. zolang t van gepasteuriseeerde melk is, is t goed. geen lait au cru, das rauwe melk.
    En zelf gemaakte mayo mag ook niet zei mijn vk ivm de rauwe eieren.

#4212082 Quote

sorry dat ik het zeg maar vroeger keken ze daar ook niet na en af en toe een broodje met pate of filet moet kunnen gewoon niet elke dag en elke week doe het eens in de maand doe ik ook wel hoor

#4212191 Quote

Toevallig heb ik de mozzarella vraag afgelopen dinsdag aan de verloskundige gesteld!
    Volgens haar is het in Nederland veilig om Mozarella te eten mits je het bij de supermarkt koopt.
    Bij de boer is het vaak niet veilig omdat het dan au lait cru is…
    Dus lekker smikkelen!
    Pate mag wel maar filet americain idd niet, da’s rauw!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen