Mijn placenta wilde niet loskomen en daardoor ben ik ook meer dan 2 liter bloed verloren. Ik heb toen een bloedtransfusie gehad. Ik was blij dat ik die transfusie heb gekregen, want anders had ik me waarschijnlijk ook langer slap en moe gevoeld.
De enige tip die ik je kan geven is dat je goede multivitamines in huis moet halen met veel ijzer er in. Daarnaast zou ik Floradix gaan nemen, da’s een natuurlijk middel wat erg goed helpt om je Hb gehalte (ijzer) weer op peil te krijgen, want dat is waarschijnlijk de reden dat je je zo moe voelt. Die FLoradix is echt heel goed, ik voelde me na een paar dagen al stukken beter.
Verder veel rusten en de komende weken echt niet te veel doen, dus het huishouden overgeven aan iemand anders (of minder eraan doen natuurlijk) en je alleen maar bemoeien met de kleine.
Nu (9 weken na de bevalling) begin ik me eindelijk weer meer fit te voelen, de kleine slaapt nu ook door tot 5 uur of half zes in de ochtend en dat scheelt ook enorm. Geef jezelf de tijd om goed bij te komen, het is heel zwaar.
Enne, gefeliciteerd!!
Esk (mama van Thomas (16-06-2010))