Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

In mezelf gekeerd

• Auteur

Hahahah, ik ook weer blij dat dit bij veel mensen speelt.

Mijn vriend heeft me deze week al zeker 4 keer gevraagd of er iets is…..

Ik zit alleen nog maar op de bank, en ga de deur niet meer uit. Internetten kan er nog wel vanaf gelukkig. Maar heb ook geen zin in bezoek of veel telefoontjes!!!!

#4215597 Quote

Hello!

Ja hoor, volgens mij heet dit gewoon cocoonen! Ik merk het vooral aan dat ik fysiek niet meer zo ver van huis wil. Ik woon in Utrecht en vorige week nog naar Roosendaal en Putten geweest, dat vind ik eigenlijk niet heel prettig meer. Ik merk het ook aan dat ik eerst dacht: oh dan ga ik nog met die afspreken en daar een kopje thee drinken. Maar nu zoiets heb van: weet je, laat maar. Ik merk dat ‘niks doen’ rust in mijn hoofd brengt en dat heb ik nu gewoon nodig ofzo. Alles wat me afleidt vind ik irritant en al snel teveel.

Teveel te doen te hebben vind ik niet meer prettig, ik concentreer me ook liever op thuis en de baby en wat komen gaat.

Meid, volgens mij niets aan de hand, tenzij je ook echt bijv. tegen ‘straks’ opziet of je depressed begint te voelen, dan moet je dat gewoon uitspreken!

Ik had vorige week dat ik me zo down voelde, vond ik helemaal niet fijn, schrok er een beetje van. Achteraf denk ik dat het moeheid was i.c.m. nog een te vol programma voor de dag. Deze week doe ik het echt rustiger aan, slaap beter en zit emotioneel beter in mijn vel.

Ik heb het al eerder genoemd, ik heb het idee dat het bij mij eerder gaat komen. Ik voel nu weer zoveel veranderingen in mijn lijf! Hormonaal krijg je nu weer een nieuwe shot, dat voel ik echt. En de baby ligt nu echt laag, heb vaker harde buiken, darmen rommelen, snel misselijk… Het hoeft allemaal niets te zeggen, dat weet ik wel, maar ik heb gewoon het idee dat ik niet nog 4 weken doorloop. Maar ja, lekker knullig als ik straks pas met 42 weken beval 😉

Anyhow, bij mij moet het nog een weekje blijven zitten, dan zit ik op 37 weken.

Voel je niet schuldig over waar je allemaal geen zin meer in hebt, volgens mij is dat alleen maar een goed teken, nl. dat je hormonen goed hun werk doen!

En het is hier idd. wat rustiger, maar de afgelopen dagen was het ook wel heeeel druk… We wachten het af wanneer de nieuwe geboortetopics komen!

Succes!

nathalie1
    Bijdrager
    #4215596 Quote

Voel me opeens zo begrepen!! Ik heb het ook, net of ik me enorm depri voel. Moet me dwingen om iets te doen, en liefst kies ik de makkelijkste weg. Daarbij heb ik sinds gister ook enorme hoofdpijn. Is dit een ommezwaai in de hormonen, ik ben vandaag 38 weken en 2 dagen.
    Slapen is bagger, ik vraag me echt af waar ik straks de energie vandaan moet halen om ons kindje op de wereld te zetten, voel me alles behalve uitgerust.

#4215591 Quote

Hey hey

Ik herken dit echt helemaal, ook ik slaap niet lekker meer dus voel me ’s ochtends ook echt helemaal gebroken. Zodra me dochtertje naar het kinderdagverblijf is (waar ik me ook al voor schaam dat ze daar gewoon naar toe gaat terwijl ik thuis ben) kruip ik idd ook op de bank. En heb ook echt geen zin in telefoon of visite terwijl ik normaal geniet van me vrienden en gezelligheid om me heen. Het zullen de laatste loodjes wel zijn zeker. Ik ben nu ook 37 weken en moet er niet aan denken dat het zo nog 3 weken door moet. Maar kom op we moeten nog ff door meiden laten we proberen om de laatste weekjes elkaar er maar door heen te sleuren!!!

#4215935 Quote

ik zat pas mijn kalender te bekijken: augustus, juli, juni.. helemaal vol…
    september: afspraken met de verloskundige, en wanneer de hond en katten ontvlooit/ontwormt moeten worden 🙂 HEERLIJK

(+ natuurlijk nog een heel groot vraagteken op 15 september…)

#4215996 Quote

Grappig he, normaal staan de weekenden helemaal vol bij ons, en nu sept en okt helemaal leeg.

En oh, die weekenden worden wel opgevuld met spontane visites en bezoekjes op dat moment en later natuurlijk de kraamvisites. Maar t is nu zo heerlijk om een lege agenda te hebben (omdat dat normaal nooit voorkomt).

Ik heb t voornemen om toch wat minder dingen in het vooruit te plannen, geeft zo’n lekker gevoel van rust in je hoofd wetende dat je niks moet en alles mag.

#4515087 Quote

Wordt dit forum nog gebruikt/gelezen? Ik heb toch de behoefte om over dit onderwerp te praten ook al is het een paar jaar later!

Ook ik ben vreselijk in mezelf gekeerd de laatste weken. Nu zit ik in week 37, het enige dat ik wil is thuis zijn, niets heeft m’n interesse, ik schuifel de hele tijd door m’n huisje van de bank naar de douche naar de piano (dan zing en pingel ik een beetje energieloos en ga maar weer iets eten….Word er Zo suf van!! Ik vind mezelf heel saai en dik en ben van 59 naar bijna 80 kilo gegaan!
    Het enige dat nog wel m’n interesse heeft is eten.
    En ik ben van een gezondheidsfreak veranderd in iemand die houdt van junk-food (al vanaf het begin van de zwangerschap vandaar de gewichtstoename 😉
    Waar ik me zorgen om maak: kom ik zo wel goed genoeg in conditie voor de bevalling?

Wat zijn zo jullie bezigheden de laatste weken??

#4515090 Quote

Heel herkenbaar. Ik deed en kon de laatste weken niets meer. Vreselijk en ik ging me er behoorlijk rot en down door voelen. Bedhangen en tv kijken daar bestond mn dag uit. En tja als je je zo voelt is eten nog iets wat wel comfort geeft (totdat de weegschaal in beeld komt 😉

Ik ben zelf enorm blij dat ik nu 4 weken na mn bevalling me weer aardig mezelf voel. Al ben ik nog steeds moe haha. De eerste kilo’s vlogen eraf dus ook erg fijn. Dus er is nog hoop voor je 😉

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct