Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Wanneer stoppen met kraamverband?

• Auteur

Ik zou het gewoon zo lang mogelijk dragen omdat kraamverband minder broeit dan die synthetische maandverbandjes. Bij mij is het vloeien na een weekje veeeeeeeeel minder geworden en zou het met een normaal verbandje kunnen opvangen. Maar op advies van mijn kraamverzorgende heb ik toch nog maar een pakje erbij gekocht.

liefs

#4223620 Quote

Ik ben na een paar dagen overgestapt op dik maandverband. Inmiddels kan ik alweer wat dunner maandverband gebruiken.

Dat kraamverband was ik ook heel snel zat. Vieze dikke lappen.
    Ik ben ook ingeknipt en voor het genezingsproces lig ik ’s nachts met ‘de billen bloot’. Dat helpt bij mij enorm!! Dan heb je namelijk een paar uur lang geen ‘broeierig effect’ aan de onderkant.

#4223617 Quote

Ik ben ook na een week overgestapt naar gewoon maandverband, zit toch veel beter.

#4223604 Quote

Ik ben woensdag avond bevallen en ik heb het kraamverband sinds gisteren ingeruild voor tena lady. Is een heel stuk kleiner en niet synthetisch

Heurter-Wong
    Bijdrager
    #4224247 Quote

ik heb kraamverband 1 week gebruikt. Daarna ben ik overgestapt op het goedkoopste van het goedkoopste maandverband (50 cent bij het kruidvat) dat is niet syntetisch. Dit werd me aangeraden door de kraamhulp en dat is echt goed. Je zou het bijna met het maandelijkse gedoe, wat er helaas weer aan zit te komen :-(, gebruiken ipv dat dure spul van Always e.d. Het vloeien is was bij mij al na 1 week al stukken minder. Maar tja, was niet ingeknipt of ingescheurd. Had wel 5 hechtingen, dat was meer uit voorzorg ivm kleine schaafwondjes. En ik geef borstvoeiding, daardoor schijnt ook alles sneller te herstellen. Niet alleen qua hechtingen, maar ook het vloeien stopt veel sneller. Met 2 weken kon ik ook al m’n eigen kleren weer aan. Dat was het ultieme genot..haha. De zwangerschapkleding is allemaal al gewassen en ligt al in een box op zolder voor als er ooit nog een 2e komt.

Het enige wat mij nu nog tegen staat is dat je helemaal nog niet mag sporten ofzo. Ik wil het gezwabber van m’n buik kwijt zien te raken. Het is niet zo heel erg, maar soms stoort het me wel. Maar ja, nog ff 3 weken volhouden dan mag ik weer gaan sporten (helaas rustig aan weer beginnen). Het komt goed zegt men 🙂

Liefs

Joyce

nathalie1
    Bijdrager
    #4224335 Quote

Joyce ik zie groen, ik heb nog steeds 9 kilo over van de 19, en dat gaat met onsjes, ik vind het zo moeilijk wat ik nu aan moet.
    Daarbij heb ik nog steeds heel veel vocht, als ik dat met 3 weken niet kwijt ben trek ik aan de bel

#10053773 Quote

ik draag altijd al dik maandverband , dus toen ik na mijn bevalling een tijdje kraamverband moest gaan dragen vond ik dat niet zo een probleem 

als je dik en breed maandverband draagt in je slipje dan blijft het beter op zijn plaats zitten omdat het dan niet kan schuiven 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct