Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1468280 Weer Helaas

• Auteur

hoelang duurt het gemiddeld voordat je zwanger wordt als je de pil een jaar heb geslikt. Een jaar maar.. Dus helemaal niet zo lang.

Wil nu dus graag zwanger worden maar het lukt nog steeds niet .. Wie kan me advies geven?

x

#4223636 Quote

Hoelang ben je gestopt?
    als je de gewone pil heb gebruikt (tablet vorm) dan duurt het ongeveer 3 maanden voordat je een redelijk kans maakt. volgens mij maakt het niet veel uit hoelang je de pil heb geslikt. De pil zorgt ervoor dat er elke maand een soort schijnzwangerschap optreed die dan weer word afgestoten. hierdoor maak je lichaam veel baarmoerderslijm aan dat ervoor zorgt dat het sperma niet het eitje kan bevruchten.
    om zwanger te worden staat gemiddeld een half jaar tot een jaar. ben je na een jaar niet zwanger dan kun je naar de huisarts voor eventueel verder onderzoek.

groetjes hilda

#4223642 Quote

hoi
    ik las even met jullie mee,
    maar bij mij zei de huisarts dat als je weer ongesteld bent geworden,
    de pil echt uit je lijf is,
    ik ben wel een bewijs daarvoor…
    na 15 jaar aan de pil geweest te zijn,
    werd ik de 2e maand al zwanger van onze dochter!
    hopelijk gaat het snel lukken !
    groetjes Fleur (als het langer duurt forum)

#4223685 Quote

Ja ik moet zeggen dat ik denk dat elke lichaam het anders doet. Bij onze eerst zwangerschap was ik al 6 jaar aan de pil. ben gestopt en gelijk ongezteld. Alleen na 7 maanden was ik voor het eerst weer echt zo ongesteld als voor de pil en een maand erna zwanger… Naar mijn idee was de pil dus bij mij toen pas echt goed uitgewerkt.

Bloempje27
    Bijdrager
    #4223686 Quote

Hoe lang ben je bezig? Je klinkt al zo wanhopig! Neem gewoon 3 maand om te ontpillen en ga dan goed elke maand om twee dagen vrijen tot je je ei hebt gehad. De kans dat het dan binnen 6 maanden is gelukt is dan 50%…. zwanger worden is dus geen optelsom. Neem de tijd! Lukt het het eerste halfjaar niet (na die drie maanden dan hè!), dan heb je nog een halfjaar. Pas daarna mag je je ongerust maken. nu nog niet! Probeer die gedachten ook echt weg te zetten, het is zo onredelijk en zo oneerlijk! Zwanger worden kost tijd en dat doe je niet zomaar even, de meesten tenminste niet.

#4223788 Quote

bij de eerste was ik al heeeeel lang aan de pil geweest. Ben toen gestopt en eigenlijk meteen ‘aan de slag’ gegaan. De derde maand was het raak!

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4223807 Quote

ik was ook 7 jaar aan een zware pil ( diana) en was pas na 1 jaar zwanger , 5 maanden na de bevalling ben ik weer aan de pil gegaan en ben nu weer een jaar bezig voor de 2de alleen blijkt nu dat ik pcos heb en waarschijnlijk ook endometriose ( lees mijn topics) dat verklaart bij ons een hele hoop.

meestal heeft je lichaam minimaal 2 maanden nodig om te ontpillen maar is verschillend van pil, lijf enzv , ken iemand die was gestopt met de pil en was gelijk daarna zwanger, ligt er echt aan hoe je lichaam is, de 1 moet heel veel moeite doen en komt in een medische molen en de ander duurt het ff en de ander kan bv elke maand zwanger zijn, dus ik zou als ik als jou was nu ff niet druk om maken en gewoon op papiertje bij houden wanneer je eerste dag van je menstruatie is en zo elke maand dan kan je beetje zien of er regelmaat in zit.

veel s6 ermee gr mama van sharon

#4224279 Quote

allemaal bedankt voor de berichten / reacties!
    ik begrijp dat ik gewoon nog even geduld moet hebben.
    thanks !

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct