Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1468301 Rare Vraag

• Auteur

hallo allemaal,

ik heb misschien een rare vraag. je leest heel vaak dat als je zwanger bent dat je borsten groter worden. ik heb van mijzelf al hele grote borsten. maakt het uit of je kleine of grote borsten heb, ik bedoel als je al grote borsten heb worden deze dan nog groter tijdens je zwangerschap?

ik hoop dat jullie het weten

groetjes hilda

#4223660 Quote

Het schijnt te maken te hebben met hoeveel borstspier er nog inwendig zit. sommige mensen hebben weinig borstspierweefsel inwendig dus dan zullen ze niet veel groter worden terwijl bij andere dat weer wel het geval is. dus of je nu groot of klein hebt dat maakt niet uit.

Dat is wat ik nog weet vanuit de biologie les?

#4223684 Quote

Ik had bij mijn vorige zwangerschap cup F van te voren en ben net naar Cup G gegaan toen. Maar was maar net een maatje groter gelukkig. Daarna wel maatje kleiner geworden, hihi maar vind nu cup E wel genoeg…. Maar hoeft niet altijd dus, maar vaak wel

#4223770 Quote

nou het is niet altijd zo dat ze groter worden hoor bij mij zijn ze niet echt groter geworden, alleen op het laatste vooral met borstvoeding geven.

het zijn meer zover ik weet je melk klieren die opgaan zetten om je voor tebereiden voor borstvoeding niet je spieren zo ver ik weet. lijkt me echt raar dat je dan je spieren opgaan zetten.

maja kan het mis hebben.

gr

#4223841 Quote

Hoi,
    Meestal groeien ze ongeveer een cupmaat, maar het verschilt!
    De melkklieren worden idd groter (of in ieder geval klaargemaakt voor bv)
    In de borst zelf zit geen spier, dus die is het zeker niet.
    Meteen na de geboorte worden ze nog wat groter, dit komt door de stuwing, dat meestal na een paar dagen weer weg is, ik ben na de stuwing altijd al weer de meeste massa die erbij gekomen was kwijtgeraakt, maar ook dat verschilt per persoon (heb in totaal 2jr bv gegeven bij mijn kids, dus zegt verder niks over genoeg melk hebben ed).
    Ondertussen is het wel lekker om een keer een flinke D te hebben,,hahaha
    Groetjes MJ

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct