Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1469077 30 Weken Groei Echo

• Auteur

Hoi allemaal,

Onze VK doet standaard bij 30 weken een groei echo. Wie heeft deze al gehad en groeit je kindje goed? Wij mogen 25 oktober en dan ben ik 31 weken zwanger. Het blijft spannend vind ik.

reisa
    Bijdrager
    #4224434 Quote

Dat doet mijn verloskundig ook niet. Alleen als ze idd. denken dat de baby te groot of te klein is, wordt je verwezen voor een extra echo.

#4224445 Quote

Mijn VK doet het pas met 36 weken, Dit waarschijnlijk ook alleen omdat ik een verhoogd bmi en zwangerschapssuiker heb.

#4224477 Quote

hier doen ze het standaard met 34 weken.dan kijken ze hoe het kindje ligt en hoe de groei is.
    ik ben er wel blij mee altijd leuk om de klein weer te zien

#4224495 Quote

bij ons doen ze het alleen als ze denken dat de beeb te groot of klein is. ik krijg wel met 36 weken een liggingsecho, dat is bij ons standaard.

#4224498 Quote

Hier is het normaal standaard de 36e week maar vorige week leek de vk te schrikken van de groei van de kleine (hij groeit ineens heel hard).
    Dus nu ben ik vandaag al 2x wezen suikerprikken waarbij beide uitslagen goed waren nu straks nog 1 keer.
    En dan 20 oktober als ik ongeveer 33 weken ben krijg ik een groeiecho dus ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen.

#4224519 Quote

Het is opzich nog wel leuk om zo’n echo te krijgen. Officieel worden er volgens mij maar 2 echo’s gegeven. Hierover was laatst nog een heleboel ophef. Maar er zijn ook zat ouders die een 3D-echo laten doen, het gaat niet om het geld gewoon het genieten van je zwangerschap toch?

Ik ga jammergenoeg mijn kindje waarschijnlijk pas na de bevalling weer zien. Geen echo voor mij, wel jammer.

#4224549 Quote

bij ons wordt er verder geen echo’s meer gemaakt.
    alleen de termijn echo en de echo met ongeveer 12 weken. tenzij de verloskundige het niet vertrouwd natuurlijk.

wel leuk dan kun je je kleintje nog een keertje zien.
    veel plezier allemaal dames als jullie nog wel een echo krijgen.

#4224567 Quote

Bij ons krijg je met 9 en 12 weken een termijnecho, met 20 weken een echo voor evt. problemen met je kindje, met 30 weken een groei echo en met 36 weken een liggingsecho. Onze verloskundige praktijk is ook echo centrum dus ik hoef er niet speciaal voor naar het ziekenhuis en de 30 weken echo plannen ze samen met een controle.
    Verder word ik ook door de gyn begeleidt maar daar ben ik nu pas 1 keer geweest om de keizersnede af te spreken en ga ik met 35 weken weer naar terug.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct