Hey meid,
Heel herkenbaar je verhaal. Ik had bij mijn eerste constant gevoelige borsten. daarvoor had ik een miskraam gehad en waren mijn gevoelige borsten ineens vlak voor het fout ging afgezakt.
Nu bij de tweede had ik opnieuw gevoelige borsten, maar die verdwenen in week 5 als sneeuw voor de zon. Ik helemaal in paniek… ik dacht dat het opnieuw fout zou gaan! Maar ik begon niet te bloeden. Ook in week 6 geen zere borsten… ja af en toe… bij momenten… 5 minuten wel… 3 uur niet.. zo een beetje! In week 7 kwam het ineens weer terug maar alleen in de namiddag en avond. daarnaast kreeg ik ook andere klachten waaronder lichte misselijkheid en niet fit zijn of af en toe een dag heel moe.
Met 9,5 week hebben wij een mooie echo gehad met een bewegend kindje en een mooi kloppend hartje.
Nu ik 11 weken ben, zijn mijn klachten bijna zo goed als verdwenen.
Dus meid, klachten zeggen niks! En je bent nog maar zo kort… ook is het per dag verschillend. Klachten komen en gaan, echt waar. de ene dag wel de andere niet… weken wel weken niet en dan ineens wel weer. Zolang je niet bloedt gaat alles zoals het hoort.
ik snap je angst want je wilt graag iets voelen, want dan weet je: mijn hcg werkt. Maar zelfs dat zegt niks. mijn vk zei: Er zijn kotsende vrouwen die een miskraam krijgen en vrouwen die bijna niets of niets voelen krijgen een gezond kind. Het is maar net hoe je lichaam reageert. En ga vooral niets vergelijken en ook niet met een vorige zwangerschap, want elke zwangerschap is weer anders.
Dus meid, het enige wat je kan doen is afleiding zoeken en de weken afwachte voordat je een echo mag! Echt, maak je niet ongerust… natuurlijk is het spannend maar de kans dat het goed gaat is nog altijd groter!
xx