Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Hoeveel voedingen per dag!

This topic has been reported for inappropriate content

• Auteur

Hoi,
    hoeveel voedingen geven jullie op dit moment per dag, mijn dochtertje is van 1 september en krijgt;
    5 voedingen van 120ml+4 scheppen nutrilon.
    Nu heb ik bij mijn zoontje altijd borstvoeding gegeven en bij mijn dochtertje ook tot 3 weken geleden ( dus flesvoeding is voor mij nieuw). Volgens het consultatiebureau is dit een schema voor een baby van 3 maanden, mochten hier wel mee doorgaan, tenzij ze hier niet meer tevreden mee is. Maar ja hoe weet je nu of je kind hier genoeg aan heeft, huilen of zo.
    Ben dus erg benieuwd hoeveel jullie geven en wat de leeftijd is.
    Groetjes.

ramona1
    Lid
    #4228497 Quote

Hoi,

mijn dochtertje is 15 augustus geboren. Ze was meteen al een lange, flinke baby. Zij krijgt nu 4flessen van 210 ml met 7 scheppen. Dit hebben we zo gedaan aan de hand van het (gewicht)schema wat er op de pakken friso-voeding staat.
    Vorige week ben ik ook op het consultatieburo geweest en daar zei de verpleegkundige dat dit ook mag, gezien haar lengte en gewicht. (mijn dochtertje weegt wel veel voor een baby van 9 weken, maar gezien haar lengte, is ze zeker niet te zwaar)

#4228627 Quote

Wat knap zeg, al over op 4 voedingen.. Slaapt ze ‘snachts ook al door dan? Denk ’t wel of nie?

Door de kraamzorg en cons.buro wordt altijd geadviseerd aan te houden: 150cc voedingen x lichaamsgewicht = aantal cc per etmaal,
    dus als ze bijv 5 kg weegt mag ze 150cc x 5 kg = 750cc voeding per etmaal. Dit verdeeld over het aantal voedingen..

Als ze er niet genoeg aan heeft dan meldt ze zich wel eerder weer voor een volgende voeding of door te huilen…
    5 x 120 is niet zo veel maar goed, ik weet dan ook niet hoe groot of zwaar ze is.

#4228758 Quote

Mijn tweeling is van 24/8 en krijgt nu (8 weken) 5x 165 cc (= 150 ml water + 5 scheppen). De laatste rond 23:00 uur en dan rond 3:30/4:00 weer. Ze slapen dus nog niet door, maar dat komt vanzelf. Als je je daar druk over gaat maken en vergelijken met je andere kinderen, daar gaan ze echt niet sneller van doorslapen! Bij mijn oudste was het ook anders, maarja, die woog ook een kilo zwaarder bij zijn geboorte en was te laat.. Appels met peren dus!

#4228933 Quote

hoi,

Mijn dochtertje is van 2 augustus dus 11 weken nu en zit op vier flessen 150cc + 5 scheppen en de laatste fles voor de nacht krijgt ze 180cc met zes scheppen.
    Ze krijgt de laatste tussen 22:00 / 23:00 en komt dan ’s morgens tussen 06:00 / 08:00 dat verscheeld nog wel eens.
    Maar inderdaad ieder kindje is weer anders, als mijn dochtertje tussen door nog komt dat ze honger heeft dan krijgt ze gewoon nog een fles.
    Als ze in iedergeval maar het gene binnen krijgen wat ze minimaal moeten krijgen

manon22
    Lid
    #4235399 Quote

Hoi

Mijn zoontje is van 15 augustus en krijgt 5 flessen van 180ml water en 6 scheppen voeding. Om de 4 uur krijgt hij een fles. ‘S avonds om 22.00 de laatste en om 6 uur weer de eerste. Hij drinkt zijn flessen niet altijd helemaal leeg (meestal wel), maar we bieden dit aan. Als ze niet genoeg hebben dan zijn ze vaak nog aan het smakken als ze de fles op hebben en komen ze sneller voor de volgende fles. Wij mengen gewone voeding met voeding voor hongerige baby’s. De laatste fles is zelfs volledig met voeding voor hongerige baby’s. Als we dit niet doen dan komt hij veel te snel voor de volgende voeding.

Manon

#4237253 Quote

mijn zoontje is nu 13 weken en krijgt 4 x 210+7. Hij slaapt van 21.00 tot 8.00 en krijgt om 8.00 12.00 16.00 en 21.00 een fles (natruurlijk wel eens een keertje anders als hij eerder wil)

#4237803 Quote

Hey ik ben van het septemberclubje.

Mijn zoontje is nu 8,5 week en krijgt 5 flessen van 150 cc met 5 scheppen erin. Hij drinkt de ene keer meer dan de andere keer. De kindjes regelen dit zelf.

Hij slaapt sinds 1,5 week ook door tot half 7
    laatste fles om half 10

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct