Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

15 maanden en elke nacht gillend wakker

• Auteur
  • gebruiker368817
    Bijdrager

Hoi allemaal,

ik zit best met een probleem, Ons zoontje Riff heeft altijd goed geslapen en overdag slaapt hij nog heel goed ( tussen 12.00 en 15.00) maar hij wordt sinds 2 maanden elke nacht gillend wakker, niet huilend maar echt gillend. We hebben hem al korter laten slapen en voor het slapen nog een fles gegeven maar niets helpt.

Heeft iemand hier ook ervaring mee. Wij weten eigenlijk niet meer  wat te doen en gaan volgende week naar een Osteopaat. Overdag merken we niks aan hem, vrolijk en goed eten en drinken. Met zijn zus is hij ook graag samen aan het spelen.

Ik hoor het graag 🙂

Ajsat
    Bijdrager
    #5710695 Quote

Ikzelf heb vanaf mijn 9e een nonrem parasomnie. Ik gil niet dagelijks maar wel regelmatig. Een slaapstoornis kan dus zomaar ontstaan…

Sammie
    Bijdrager
    #5710892 Quote

Hoi,

Heb je toevallig al eens gelezen over nachtangsten?

gebruiker964680
    Bijdrager
    #5710986 Quote

Volgens mij is dit de periode dat ze actief gaan dromen en dit kan beangstigend zijn! Zoals Sammie al zei, nachtangsten? Hij ontwikkelt zo hard in deze periode, ook dat kan leiden tot onrustig slapen. Wij hebben ook zulke periodes en rond de 15 maanden was het heel erg, een ontroostbaar kindje. Nachtelijke autoritjes, zelfs wandelen in het midden van de nacht. Je wordt er ontzettend wanhopig van en zodra je op het punt bent dat je het niet meer trekt, wordt het plots beter. Fases…. je moet er doorheen en accepteren helpt….

gebruiker368817
    Bijdrager
    #5711004 Quote

Dank jullie wel allemaal. Wij denken ook aan nachtangsten.

In de middag slaapt hij gewoon wel heel goed en hij is over het algemeen echt een heel makkelijk kind. Vandaar dat het zo moeilijk is te begrijpen. Zeker als we zien dat hij geen pijn heeft of iets. Helpt misschien een lampje extra?

Hoelang duurde dit bij jullie?

gebruiker368817
    Bijdrager
    #5714135 Quote

we zijn een paar weken verder en meneer slaapt nu dus regelmatig tot 08.00 door

denken toch aan een sprongetje of kiesjes.

Lees ook: Slaapritueel: 1 - 3 jaar

cindy91
    Bijdrager
    #5720364 Quote

klinkt als een nachtangst.
    Dat hebben wij hier 4 dagen gehad na een bezoekje aan het ziekenhuis.
    Dat bracht zoveel stress mee dat hij precies deed wat hier omschreven staat.
    Wij hebben hem eerst laten gillen heel even om te kijken of hij wel echt wakker was en toen eigenlijk wakker “geroepen”en toen was het weer over.

StepniSmits
    Bijdrager
    #10024719 Quote

wat toevallig.. ik heb net een soort gelijk bericht gepost over mijn kindje! Hoe gaat het nu met de kleine? Heb je iets ontdekt wat hielp? Ik hoor graag je tips/bevindingen 🙂

gebruiker514549
    Bijdrager
    #10024898 Quote

Hoi,

Zoiets hadden wij ook. We hebben, op advies CB, het volgende gedaan: er naar toe. Kort troosten (over bolletje aaien, toe dekken, zeggen dat je er voor hem bent, knuffeltje goed leggen, dat soort dingen, ik zei er ook bij: “ga maar kekker slapen en lukt het niet dan kom ik terug” (vond ik zelf fijn om te zeggen). Maar kleine minuut ofzo, misschien korter. Dan gaan (ook al huilt hij nog). Dan één minuut laten huilen. Niet stil? Riedel herhalen. En dit blijf je doen. Als hij nog huilt maar minder hard dan kun je van die ene minuut, twee minuten maken.
    Je haalt hem dus niet uit bed! Maar laat hem steeds weer merken dat je er wel voor hem bent.
    Bij ons was het met twee nachten over! Kan natuurlijk toeval zijn maar het proberen waard.

Sterkte!

gebruiker42556
    Bijdrager
    #10028978 Quote

Ach wat naar. En zo herkenbaar. Wij hadden bij de oudste ook last van nightterrors. Uit bed halen helpt inderdaad niet, want je kind is te ver weg in slaap. En dan schreeuwen ze nog harder en wordt je zelf nog wanhopiger.

Aaien, zachtjes praten en overdag proberen om wat minder prikkels te geven en voorspelbaar ritme blijven herhalen gedurende paar weken wil wel helpen. Onthoud alsjeblieft dat ze er zelf de ochtend erna niets meer van weten. Dit is een fase die gelukkig voorbij gaat. 

Sterkte en liefde

Anoniempjeeee
    Bijdrager
    #10044701 Quote

Goedemorgen, onze meid van bijna 1,5 jaar. Heeft dit ook ineens weer. Eerst was ze veel aan het hoesten waar ze ook huilend wakker van werd, verschillende dingen geprobeerd; hoest aanvallen zijn een stuk verminderd. Alleen nu wordt ze dus nog steeds gillend én huilend wakker. En inderdaad wat ik ook hier lees, uit bedje halen maakte haar alleen maar meer overstuur. Aai over haar bolletje haar knuffelbeer weer aanzetten, en ze valt vaak weer in slaap. (Momenteel komen haar laatste 4 tanden door, gok ook dat het daar mee te maken heeft, wilt geen speen en grijpt continu naar haar mondje óók overdag). Maar binnen een paar uur (soms al na 10 minuten) begint ze weer. 

Ik kan me een paar maanden geleden herinneren dat we ook zo’n fase hebben gehad maar deze keer lijkt de fase wel erg lang te duren. Iemand nog meer tips dan maar gewoon laten huilen en af en toe bij haar kijken? 

Alvast bedankt ☺️

#10156884 Quote

Heel herkenbaar ons dochtertje die in april 2 word die word ook al een paar weken gillend wakker wij weten ook niet wat we moeten doen enige wat helpt is juist bij ons in bed dan slaapt ze wel weer anders niet! Dan gilt ze en roept steeds op hartverscheurende manier der uit!😢 wil ook graag tips want troosten en steeds weg helpt niet

Suffjuh
    Bijdrager
    #10158744 Quote

hier ook een jongetje van biijna 2 die sit een paar weken had en nu nog af en toe. enige wat helpt is bij ons in bed nemen. na een week dat doen bleef ie steeds vaker in zijn bed liggen. 

Esssss
    Bijdrager
    #10158761 Quote

Me zoon van bijna 18 maanden heeft dit ook 1 x gehad een maandje terug. Hij werd opeens om 23:00 uur gillend en huilend wakker en was ontroostbaar. Hij wou ook niet uit bed, ik heb hem weten te sussen en aaien over zijn hoofd en rug. Toen ik de kamer uit ging begon hij weer te huilen, uiteindelijk ben ik ook in bed gaan liggen hij slaapt bij mij op de kamer en zo werd hij rustig en viel in slaap. 

Misschien had hij gedroomd en was bang? Normaal slaapt hij iedere avond zonder probleem. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct