hoi lieve mama
als eerste! je doet het goed! je bent niet alleen.
Veel kindjes hebbem dit (helaas). Wat ik je wil meegeven is, net als eerder benoemt, staak de strijd. Het is het niet waard. je kan ze niet verplichten iets in de mond te doen.
Maak er, hoe moeilijk ook, elke avond een feestje van. geef eten (eventueel op een extra leuk bordje met vakjes ofzo) schep voor jezelf op en eet, praat, zing en geniet. Eet hij wel, dan prima en beloon het door een gek dansje te doen of weet ik het. Eet hij niet of speelt hij ermee geen probleem, hoe moeilijk ook (en vies),negeren!!
vanuit nature zijn ze nieuwsgierig wat anderen doen en willen ze nadoen. Maar deze leeftijd begint ook juist de angst voor het “onbekende”. Aan jou de taak dat warm eten niet eng raar en vies is.
altijd een bakje yoghurt geven na het eten, ik zou zelf de fles gaan weg laten. en idd mss op brood proberen iets extra’s te doen.
Deze weg is niet makkelijk en kan een eeuwigheid duren. maar voor jezelf wel meeste rust. als je ziet dat hij zelf een keer iets in zijn mondje doet, maakt niet uit of hij hwt weer uitgespuugd, zal je voldoening geven en kracht om door te gaan.
zelf was mijn jongen vanaf t begin een moeilijke eter. pas vanaf 17 maanden gaat het iets beter. het is niet alles maar ik zie wel om de zoveel tijd dat hij weer iets meer lust.
succes!