Hier een meisje van 19 maanden die al weken geen avondmaaltijd eet. Wat ik ook geef (pasta, rijst, aardappels, groente) NIKS gaat erin.
Ik gaf in het begin maar een boterham ofzo omdat ik vond dat ze toch iets moest eten, maar dat doe ik niet meer. Ze gaat nu heel vaak zonder eten naar bed, maar ze heeft daar echt geen last van. Ze slaapt prima. En ze heeft vetjes genoeg. Je zou denken dat ze de volgende ochtend uitgehongerd is, maar dat is ook niet zo.
Het hoort echt bij de leeftijd, geen idee wat je eraan kan doen. Dan eten ze maar niet, jammer dan. Als ze honger krijgen, gaan ze wel weer eten.
Ik geef mijn dochter wel 2x op de dag fruit omdat ze nu dus helemaal geen groentes eet. En ik zet rond 17:00 wel eens een bakje tomaten en komkommer op tafel, dat eet ze tijdens het spelen dan ongemerkt op. Maar ik forceer het niet om er een hap avondeten in te duwen. Ik bied haar elke avond weer een bord eten aan in de hoop dat ze het eet, maar tot op heden geen succes Ze heeft gewoon bedacht dat ze het nu niet gaat doen. Zo zijn dreumessen gewoon 😉