Voor nieuwe lezers van dit onderwerp:
de Momma van Lansinoh!
Wij hadden flesweigeraarster nummer 2. Bij de eerste vooral heel lang gestruggeld tot ze eindelijk aan de fles ging (Tommee Tippie), bij de tweede sneller een preverbale logopediste geraadpleegd. Haar conclusie was dat het zuigreflex van ons meisje te vroeg was verdwenen. Niet onze schuld van niet op tijd met flesje oefenen of consequent zijn oid, was gewoon een foutje in haar systeem.
De Momma van Lansinoh heeft een speen waarmee je kleintje een drinkbeweging kan maken die heel erg op drinken uit de borst lijkt. Die fles in combinatie met geduldige dames van het kinderdagverblijf en minstens 3 voedingen achter elkaar fles en geen borst hebben resultaat geboekt. Ons meisje moest de connectie leggen tussen de fles en hongerstilling. Gelukkig heeft ze niet echt honger hoeven lijden, want ze was snel ‘om’. En strak inbakeren tijdens het drinken en met kleine wipjes haar rustig maar alert houden. Eerste 2 weken kreeg ze als een trillende mummie op die manier de fles. Nu (4+ weken verder) kloekt ze al hoeveeheden van 180cc weg ;). Ze is nu 4 maanden. Wij waren met 4 weken al begonnen met de fles. Pas met 3 maanden en de Momma ging het heel snel goed.
Had ik dit bij mijn eerste dochtertje ook maar geweten. Flesweigeren kost zo veel energie en verdriet. Heel zwaar.
Ik hoop mensen te helpen met onze positieve ervaring!!
Succes en liefs, Ada