Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1544065 Enorme Honger

• Auteur

Hallo meiden,

Onze Tim is zo’n hongerige baby. Echt niet normaal. Het is geen zuigbehoefte, want hij doet lang genoeg over zijn fles en wil zijn speentje over het algemeen niet. Een flesje water kan hij ook niet waarderen.

Hij drinkt nu gemiddeld 5 flessen per dag. We moeten echt moeite doen om onder de liter per dag te blijven. Het liefst wil hij meer, hij blijft honger hebben.

Ik zit nu te twijfelen: meer water op zelfde hoeveelheid voeding of overstappen op speciale voeding voor hongerige baby’s. Advies van cb ga ik niet vragen, ik heb daar erg slechte ervaringen mee.

Iemand tips?

Gr Ingrid

tamjo
    Bijdrager
    #4299421 Quote

Als ik het zo lees, zou ik voeding voor hongerige baby’s proberen.Overleg desnoods nog met de verloskundige of huisarts?

Groetjes Tamara

#4299455 Quote

poe durf het niet te zeggen, geen ervaring met flesvoeding…..
    Logisch nadenkend zou ik zeggen dat je misschien wat meer moet verdunnen, omdat het nu buiten zo warm is hebben ze natuurlijk ook meer behoefte aan vocht.
    En tja….. als ik mocht kiezen uit een flesje voeding of een flesje water dan wist ik het ook wel…. jullie Tim is een echte smulpaap 🙂
    Maar niet een slecht idee om even navraag te doen bij de huisarts

Liefz en succez! Esz

#4299554 Quote

Water is trouwens ook vocht en kom je alsnog boven de liter uit en dat is slecht voor de niertjes.

#4299937 Quote

@supertje: dat is precies de reden dat verdunnen inderdaad geen optie is. Fijn om te lezen dat jij ook op eigen initiatief andere voeding gebruikt. Van het cb heb ik nog nooit een fatsoenlijk advies gehad. Toen ik ze vertelde over Tim zijn slaapproblemen was het enige wat ze zeiden : “Tja, dat is wel vervelend, ja”. Daar heb ik dus niets aan.
    Kan het geen kwaad om in 1 fles meerdere soorten voeding te doen?

#4300029 Quote

Volg je gevoel hoor je kunt het idd net als supertje op die manier doen.
    kijken of Tim dan beter voldaan is zoniet dan half half snap je wat ik bedoel.
    ik heb hier ook nog nooit fatsoenlijk advies gehad hoor en bij floortje was het helemaal een ramp.
    Ik zou zeggen probeer het gewoon is het het niet kun je altijd nog advies vragen……
    Je mag flesvoeding van hetzelfde merk mengen behalve hypo allergeen en bij koemelk allergie maar dat spreekt voor zich denk ik……

liefs louise

#4300115 Quote

gewoon je gevoel volgen!
    wij zijn zonder advies over gestapt naar voeding voor gevoelige darmpjes. maar alicia is nu 7 weken en krijgt al 165cc en nog is ze niet tevreden.
    maar de andere voeding trekt ze niet met haar darmpjes 🙁

#4300313 Quote

Hey meiden,

Ik heb een pak forte voeding gekocht en ook even gebeld met de informatielijn van het merk babyvoeding. Ik probeer nu eerst of Tim genoeg heeft als ik de flessen half/half maak, dus 180 water met 3 schepjes gewoon en 3 schepjes forte. Dat kan volgens Kruidvat (daar heb ik de voeding van) echt geen kwaad.

Heb Tim nu net een fles op die manier gegeven. Hij had hem binnen 20 minuten (met pauze erbij opgeteld) leeg en had nog honger. Zijn speentje wilde hij niet. Dus nog een klein flesje van 30 water met 1 schepje forte voeding gegeven. Die was ook snel leeg en toen wat het goed… hij was rustig, geen huilen meer en nu ligt hij te slapen.

Gr ingrid

#4300788 Quote

@Ingrid, overal zeggen ze het toch weer anders. Vandaag bij de kinderarts geweest en die zegt gewoon je moederinstinct volgen, want jij weet het beste wat je kindje nodig heeft. Dus groot gelijk dat je het nu ook geprobeerd hebt en als Tim nog niet genoeg heeft, meng je de volgende 2 om 4. Het enige wat de knderarts zei was dat ze er wat lastiger ontlasting van kunnen hebben en dat er niet meer dan 2 dagen tussen de poepluiers mag zitten. Tjerk heeft daar geen last van en ik ben vandaag overgegaan naar 150 ml met 3 gewoon en 2 forte. (tenminste zijn laatste fles van vandaag)

Succes!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct