Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1550255 Vraagje Over Vruchtbaarheid

• Auteur

hoii,
    ik ben sinds september 2010 gestopt met de pil. Daarna heb ik gewoon 3 normale menstruatie’s gehad.
    6 december was mijn laatste menstruatie.
    Ik ben dus al bijna 5 maanden niet meer ongesteld geweest.

Ik heb vorige week een inwendig onderzoek gehad en er was niks vreemds te zien.
    12 mei moet ik naar de gynaecoloog voor verder onderzoek.

Maar nu is mijn vraag: ben ik nu wel gewoon vruchtbaar?

Wij willen graag een eerstje kindje!

#4305614 Quote

Wij zijn sinds september 2010 bezig voor een 2e en ben onregelmatig ongesteld, waar ik bij de eerste helemaal geen last van had. Echt heel raar.

De huisarts vertelde mij dat als je een aantal maanden niet ongesteld bent(en dus ook niet zwanger), je dus waarschijnlijk geen eisprong hebt en dus niet vruchtbaar bent in zo’n periode…….

Vervelend allemaal he!

#4305620 Quote

bedankt voor je snelle reactie!!

Ik dacht zelf ook al wel dat je dan geen eisprong hebt.. maar heb weleens gelezen dat er ook vrouwen wel zwanger worden terwijl ze al maanden niet ongesteld zijn geweest..

maargoed de kans is dus heel klein!

’t duurt allemaal zo lang..

#4305628 Quote

Heb je al eens een ovulatietest gebruikt?

Anders maar gewoon het onderzoek op 12 mei afwachten……

#4305716 Quote

nee ik heb nog geen ovulatietest gebruikt,, misschien dat ik dat maar eens moet proberen!

Ja het is alleen jammer dat er dan weer 3 weken voorbij zijn…

#4305811 Quote

Jeej wat vervelend.. Ja je kan wel n eisprong hebben maar dat weet je dan pas als je ongesteld wordt, dan is je eisprong dus geweest! Hopelijk komt er iets uit de echo meid! Ik snap dat je graag een kindje wil. Sterkte, hopelijk heb je snel duidelijkheid!

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4306585 Quote

Ze zouden een test kunnen doen als je dan overtijd bent, maar waarschijnlijk heb je die dan zelf al gedaan, hihi!

Zou wel even testen als je nog geen ongi hebt gehad op 12 mei. Kun je je gyn van het laatste nieuws op de hoogte brengen. Uit ervaring weet ik dat hoe recenter de gegevens zijn, hoe beter ze je kunnen helpen!

Tip: schrijf vantevoren wat vragen op die jullie hebben. Ik heb al een paar keer buiten gestaan dat er dan pas vragen in me op komen!

Succes!

#4306232 Quote

hoii,
    bedankt voor alle berichtjes!!

Mijn man vertelde me gister dat ik nu vandaag 5 dagen geleden heel veel slijmerige plakkerige witte sliertjes had. Veel meer als normaal. (sorry voor de info)

Ik heb eens zitten rekenen en ja hoor, als ik gewoon normaal ongesteld zou zijn geweest dan zou ik 23/ 24 april een eisprong hebben. Dat is dus 4/ 5 dagen geleden!!

Zou ik dan nu wel een eisprong hebben gehad????

#4306241 Quote

De kans is dan idd groot dat je je eisprong hebt gehad!
    Voor jou een hele geruststelling!

Als je dan ongi wordt (hoop het natuurlijk niet voor je en dat het gewoon raak is!!) heb je meteen een mooi punt om met de ovutesten te beginnen, mocht je dat willen!

Succes meid!

Liefs Daisy

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct