Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1550806 Weeguurtje

• Auteur

Maken jullie wel eens gebruik van het weeguurtje van het consultatie bureau?

Wij wel vooral omdat ik borstvoeding geef en dus niet weet hoe veel hij drink en zo kan ik het toch in de gaten houden en op tijd ingrijpen als hij te weinig aankomt..

Het is verder een tevreden mannetje maar geeft mij zelf meer rust als ik weet dat hij netjes genoeg aankomt.

#4306233 Quote

Ik ben tot nu toe ook 2x geweest.
    Wil proberen om de week te gaan, beetje vervelend dat de tijd steeds in een rustperiode van Gideon valt, dus ik ga hem er niet elke keer voor wakker maken.

Denk ook wel dat je zelf wel aan je kleintje ziet of hij goed bijkomt (hier begint het althans aardig op een Bossche bol te lijken)

Ingrid heeft ook net zo’n prullenbakje, dus denk dat we eerder bang zijn voor teveel op de weegschaal 😉

#4306260 Quote

@Juulke: zeg dat wel! Ben nu volledig over op voeding voor hongerige baby;s en nu moet ik nog steeds opletten dat Tim niet te veel binnen krijgt.

#4306272 Quote

Hier hetzelfde meid!
    En dan nog elke 3 uur willen eten….
    Heb al eens gekeken of er geen gaatje in z’n rug zit hihi

#4306273 Quote

ben deze week voor t eerst naar t cb geweest met pascal. whaaaa hij is al groot!!!
    met 5 weken AL 57 cm, hihi. 6 cm gegroeid.
    en hij weegt nu AL 5250 gram. ben helemaal trots.
    verheug me nu al op de volgende afspraak.
    zolang ik geen aanleiding heb tot zorgen, ga ik niet tussendoor naar t weeg uurtje.
    prullebakje uh nee, meer t mondje van een stofzuiger. flesje ervoor, ffffffffffffffffffffffffft en weg.

groetjes
    smooty

#4306274 Quote

o ja, dromertje,

zou je het niet al aan het aantal plas en poepluiers merken??
    als hij te weinig binnen krijgt, gaat er ook minder uit.
    of redeneer ik nu wel heel erg als een voor het eerst mama geworden mama……..

#4306289 Quote

Vandaar die enorme plas- en poepluiers!!! Whahaha, herkenbaar Juulke?

#4306307 Quote

smootylama nee dat klopt.. maar het is voor me eigen gevoel..

de eerste maand ben ik na me kraamtijd elke week gegaan puur van wegge zijn slechte start en hij snel moe was en aan de borst in slaap viel..
    en nu ga ik 1x tussen de 2 controle in..

en ik wil aan de arts nog wat dingen overleggen.. Ethan is namelijk door zijn trek erg onrustig in het begin van het aanleggen is het echt een driftig ventje en hij verslikt zich dan erg vaak merk gevolg veel lucht binnen krijgen en hij komt altijd al moeilijk van zijn boertje af

#4306316 Quote

@dromertje; aha dan kan ik me indenken dat je een extra check prettig vind ja.
    hihi, ik had ook zo’n T-rex aan de borst. pascal kwam hoofdschuddend en grommend op mijn tepel af. zo ongeduldig en driftig. en nu met de fles doet ie het nog. zielig is dat als ze niet goed kunnen boeren. dat kan ze zo dwars zitten, en dat doet pijn. 🙁

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct