Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1551084 Ik Heb Het Een Beetje Gehad Klaagbank

• Auteur

Heej Dames,

Zit nu echt ff in een dipje. Iedere maand weer tegen die dagen aanhikken dat je weer ongi moet worden, en dit liever niet wil.
    We zijn nu al 8 maanden gestopt met de pil, en ja ik weet dat ik niet moet klagen, want er zijn er genoeg die er veel langer over doen dan wij, maar ik moet het gewoon even van me afklagen, bah!

Ik ben het vertrouwen in mijn lichaam enigzins kwijt. Iedere maand meen je weer wat te voelen of juist niet, probeer het te meten met m`n vorige zwangerschap en ja iedere zwangerschap is anders, maar toch. En vorige maand een posi test gehad en dezelfde dag alsnog ongi worden hakt er gewoon in.

2 maanden geleden heb ik me laten pendelen waar mijn vruchtbare dagen zitten. Zij vertelde me dat ik nogal fluctureerde van eisprong. De ene maand op dag 7-8 en de andere maand op dag 17-18, dat is een verschil per maand van 10 dagen! Daar kun je toch niet op klussen?
    Maargoed, toch bevoorrecht om het te weten, maar wilde het wel testen, en al gelijk de eerste maand had ze wat de vroege eisprong gelijk, op dag 8 een dikke 2e streep. En ook nu afgelopen maand op dag 18 de dikste streep. Ok ze heeft gelijk, maar helaas krijg je daar geen kinderen van.

Gelukkig hebben we ons met de paasdagen (eisprong-time) goed bezig gehouden, haha.
    Maar toch ben ik pessimistisch en zit ik niet lekker in mijn vel.
    Het duurt me te lang allemaal en kan het geduld niet meer opbrengen.

overal zwangere vrouwen en pas geboren baby`s bezorgen me steken in m`n hart.
    Ik ben kei gelukkig met m`n zoon van bijna 3,5, maar wil zo graag een tweede kind, dat verlangen is zo groot dat ik er bijna gek van wordt.

Ik tel de dagen af tot 5 mei, en als de Red Devils moeten komen, dan laat ze maar komen, want heb de vleugels al in huis. Ik wil deze maand niet tot dag 29 wachten tot de RD, want dat gaat me slopen.

Maar ik ga het volhouden, t/m dag 29 doe ik geen test, want als mijn ei afgelopen maandag is geweest, en ik tel er 2 weken bij op, dan zou ik pas op 9 mei kunnen testen (normaal gezien).

Zo ben blij dat ik het ff kwijt ben, en als iemand zich geroepen voelt om bij mij op de klaagbank te gaan zitten, dan maak ik ff een plekkie vrij!

Gr.Yvon

#4306450 Quote

Hey meis,

Daar is dit forum voor!

Ik weet precies hoe je je voelt met je lichaam. Ben zelf ruim anderhalf jaar bezig en nog steeds geen zwangerschap. Ook ik heb af en toe even een dipmoment.
    Probeer op die momenten iets leuks te gaan doen. Lekker een dagje/weekendje weg plannen, ’s avonds uit eten, leuke film kijken met je vent, noem maar op. Bij helpt dat altijd wel.
    Intussen ben ik zover dat ik echt van ongi naar ongi leef en niet eens meer van ei naar ei, hoewel ik die natuurlijk wel in de gaten blijf houden!

En al die zwangere vrouwen en pasgeboren kindjes, blijft ook een ;lastig punt. Ik ‘moet’ woensdag op kraamvisite, maar ik zie er nu al gigantisch tegenop! 2 weken terug zat ik gewoon te janken op de terugweg in de auto.

Probeer toch het positieve te blijven zien (lekker toastje met filet bij een roseetje??) ook al is het lastig, ik weet er alles van!

Meis, onze tijd komt nog wel en dan zijn andere vrouwen jaloers op ons!

Houdt je taai en blijf vooral lekker klagen hier!

Liefs Daisy

#4306455 Quote

Ik heb precies hetzelfde! We zijn nu ook 8 maanden bezig. Mijn dochter wordt volgende week 4 jaar en ik moet blij zijn dat een prachtige gezonden dochter heb maar wil zo graaaag. Ik zie ook overal zwangere vrouwen; buiten op tv enz.

Heb nu ovulatietesten gekocht omdat ik onregelmatig ongesteld ben en dat heb ik nooit gehad. Bij mn dochter was ik met 5 maanden zwanger……

Tis inderdaad moeilijk om neit de hele dag met een chagerijnig gezicht te lopen….

#4306488 Quote

ik denk dat de meeste meiden je hier heel goed begrijpen hoor~! en hier kun je juist lekker even je klaag/dip moment delen!
    Ik wordt ookal lichtelijk ongeduldig, nu 6 maand! en mag ook nog niet eens klagen! ik geniet idd ook nu net als Daisy, van wijntje met lekker toast filet american! jammie! Nu kan het nog!!
    ik duim voor je meid, net als voor de andere meiden!
    liefs

#4306593 Quote

Balen hé meid, als het allemaal wat langer duurt. Ik ben nog maar in de 4e ronde, mag dus niet klagen, maar vind het idd lastig hoor als mn nod er weer aan komt. Ik heb zelf vorige week woensdag/donderdag mn ei gehad en moet dus nog een weekje wachten….vind het nu extra moeilijk omdat mijn zusje dus zwanger is. Super voor haar, maar ik hoop echt dat ik nu ook binnenkort zwanger ben!! Nu zit ik toch naast je te klagen hihi! Maar het is wel erg fijn dat het hier kan! Vooral omdat niemand het verder weet en mijn man nou niet echt het type is wat dit intereseert hihi!

Maar iig veel succes met wachten en geniet van je roseetje nu het nog kan!!!
    Liefs ciomama

Bloempje27
    Bijdrager
    #4306597 Quote

Ik kan me je machteloze gevoel goed voorstellen. je wilt zo graag en dan duurt het je te lang. Bij mijn eerste zwangerschap was ik in ronde 5 zwanger, dit werd al in de 5e week een miskraam. Dus 1 week overtijd en een positieve test. Daarna duurde het weer 5 rondes.. we hadden wel even 2 maanden kluspauze overigens. Dus het was ronde 3. Na een miskraam mag je opnieuw beginnen en er weer een jaar voor uit trekken. En dan duurt het allemaal zo lang. Iedereen lijkt in no time zwanger te raken behalve jij. Overal zijn dikke buiken en baby’s en jij zit maar op de wachtbank. Heel moeilijk en soms maakt het je zo boos en moedeloos. Maar voor jou is er wel hoop!

In principe mag je deze ronde weer als ronde 1 rekenen want je hebt een vroege miskraam gehad. Een test kan namelijk niet positief zijn als je niet zwanger bent. Je bent dus al wel weer zwanger geweest! Dat is toch hoopgevend!

Mijn tip is toch: na je ongi direct om de twee dagen klussen tot die 18e dag…. zeker als je niet zeker weet of je ei is geweest (al worden het dan merendeel vluggertjes). En ja… pas na je ei 14 dagen tellen om te weten wanneer je kunt testen.
    Balen dat je cyclus zo onregelmatig is… maar goed je weet wel zeker dat die gemiddeld genomen niet langer duurt dan 32 dagen en dat is heel netjes!

Ja op commando vrijen is niet leuk, maar je kunt de lol er van inzien als je er gewoon even een vluggertje van maakt. Even snel, kan voor een man heel prettig zijn als ie even niet teveel hoeft te geven maar lekker kan genieten. ik vond dat helemaal niet erg en kon er zelf ook echt van genieten. Je kunt dan gewoon afspreken dat je het in het weekend wel wat uitgebreider doet. Dat scheelt een hoop stress.

Als je dat een beetje volhoudt is de kans heel groot dat je snel zwanger bent. Zo was ik dus de tweede keer in ronde 3 zwanger, dit werd een gezonde meid. Ik ben nu weer in ronde 3 zwanger geraakt en loop alweer in de 40e week… het kan dus elk moment komen.

Zet m op en klus een eind raak. De dokter doet toch nog niets voor jullie aangezien jullie toch zwanger zijn geweest en nog zeker geen jaar bezig zijn en daarbij al een kindje hebben… hoofd omhoog dus en laat je niet kisten.

xxx

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4306762 Quote

Heeej allemaal,

Fijn dat ik niet de enige ben die zich nu ook zo wel eens kan voelen.

Naar de dokter gaan vind ik voorlopig ook nog geen optie. Want ik weet waar mijn eitjes zitten, maar moet ze nog bevrucht zien te krijgen 🙂
    ‘pas’ ronde acht, er zullen eerst nog 5 rondes voorbij gaan voordat ik dat ga doen, en ja misschien is dat niet eens nodig, i hope so.

Mijn lichaam zonder de pil is een heel ander verhaal. De week voordat ik ongesteld moet worden ben ik moe en heb ik het veel koud, zoals nu. Ik herken dit van de vorige maanden, dus ik ga er ook maar weer vanuit dat ik volgende week weer overmatig-vleugel-gebruik heb…..
    *stiekeme hoop op een wonder heb ik nog wel, maar duw het weg*

Heb vanavond veel t.v. gekeken en dan net van die programma`s: “wie is mijn vader” en the Nanny, lekker van de programma`s waar je een traantje bij kunt laten, en die heb ik mooi ff laten lopen. Emo-kip dat ik ben (niet meer kwijt geraakt sinds geboorte van de oudste).

Bij mijn oudste was ik in ronde 6 ook pas zwanger (toen duurde het voor mijn vriend allemaal al veel te lang) en nu zijn we al bij ronde 8 gepasseerd. En dat maakt het allemaal misschien nog ondraaglijker.
    Hij word in december 4 en gaat dan al naar de basisschool….pfff wat gaat de tijd toch snel!

Maar het komt wel goed hoor, maar heb gewoon nu ff dat dipje waar ik ff niet uit (wil) kom(en).

Idd leuke dingen doen, gedachten op niks, ik merk ook aan mezelf dat ik dat wil dus loop ik nu regelmatig s`avonds als de mannen op bed liggen een rondje door de wijk met muziek in m`n oren. ff lekker uitwaaijen (en ook gelijk wat lichaamsbeweging). En ja dan denk ik er ook aan, maar dat is toch weer iets anders.

Naar kraamvistes gaan heb ik nog geen problemen, vind het zelfs heel leuk, en wil ook echt het baby`tje vasthouden, maar wat zo pijnlijk is dat mensen dan kunnen zeggen:”het staat je nog goed, wanneer komt er bij jullie weer 1 bij?”
    AU AU AU AU AU!!!!!

Vandaar dat ik zo blij ben met dit forum, gewoon lekker klagen en zeuren, zonder dat er mensen meelzen die me kennen (denk ik).

Goed, eens kijken of ik kan gaan slapen en morgen met frisse zin weer op kan 🙂

xxxx

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct