Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1587257 Ovulatietest

• Auteur

wij vroegern ons af of meer vrouwen op dit forum last hebben van negatieve ovulatietesten?
    we hebben vandaag onze 3e gedaan en nog steeds maar 1 streep.

terwijl ik altijd om kwart voor 3 test en 2 uur daarvoor niks meer drink. we zijn wel aan het klussen want ik vertrouw die testen niet meer.

#4342624 Quote

Op welke dag van je cyclus zit je nu?
    Ik was vroeger altijs precies om de 28 dagen ongesteld en nu zijn we sinds september bezig voor een 2e en ben steeds onregelmatig ongesteld. Heb nu wel een stuk later in mn cyclus een positieve ovu test maar wordt dan 1 week erna ongesteld terwijl dat pas na 15 dagen zou moeten zijn zegt de huisarts.
    Ik vraag me dan ook af in hoeverre die testjes betrouwbaar zijn…….

#4342639 Quote

Als dit je eerste ronde is, zal je idd flink wat moeten testen als je pech hebt. De eerste ronde dat ik ermee bezig was, heb ik 8 testen moeten doen voor een positieve.

De testen zijn behoorlijk betrouwbaar, omdat ze op hormonen reageren. Geen reactie = geen (of te weinig) hormoon.

Ik zag op de NOD lijst dat je op 12 juli je NOD hebt. Dat betekent dat je pas rond dinsdag 28 juni je ei hebt. In die periode zou je dus ook pas een positieve test hebben. Ik heb mijn ei tussen dag 14 en dag 10 voor mijn NOD (ongi wel altijd op dag 24). Als dat bij jou ook zo is, kan het dus zijn dat je nog bijna een week negatief test.

Gewoon doorgaan met testen!

Succes!

Liefs Daisy

#4342640 Quote

Hoi hoi,

Wat Daisy zegt, je ei moet volgens mij ook nog komen. Bij mij was de ovulatietest ook maar 2 dagen vooraf (licht) positief, dus het kan snel gaan. Lekker om de dag klussen (als je in ronde 1 zit is dat nog erg leuk volgens mij ;-)) en blijven testen.

Ik heb een cyclus tussen de 29-34 en heb pas vaak op dag 16-21 mijn ei. Erg laat dus, maar wel 12-14 dagen voor mijn NOD.

Tuurlijk zijn de testen een handig hulpmiddel maar weet uit mijn omgeving dat ze niet bij iedereen werken èn niet alle gynaecologen zijn er dol op. Om de dag klussen rond je ei is nog altijd het betrouwbaarste!

Ben je nu net gestopt met de pil trouwens? Zo ja kan het ook nog wel even duren voordat je je ei hebt, kan zijn dat je lijf even moet wennen cq ‘ontpillen’.

Succes ermee en veel klus-plezier!

#4342643 Quote

Ik zie nu op de nod-lijst dat het ronde 4 is, maar wie weet heb je dus wel later je ei dan je altijd dacht… Lekker blijven testen!

#4342644 Quote

inderdaad nod is 12 juli en ronde 4.

mijn cyclus duurt tussen de 30 en 34 dagen

we zijn nu 5 maanden gestopt met de pil

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4342651 Quote

Maak je geen zorgen, je ei moet gewoon nog komen!!
    Probeer je je er niet zo druk om te maken, jullie zijn nog maar net bezig!

Succes!

#4342660 Quote

we gaan ons inderdaad geen zorgen maken.
    maar het zo leuk zijn als het nu komt.
    dit inverband met ons trouwen volgend jaar

#4342726 Quote

Heey meid,

Ik heb ook 2 ronde’s testen gebruikt en bij mij was het de eerste keer ook pas na 4 dagen licht positief en de 2e keer bijna direct positief. Ik zou gewoon door blijven testen en dan kom je je ei vast wel tegen!

Veel klusplezier!!
    Liefs ciomama

(of 2 weken lang om de dag klussen…werkte hier ook hihi!)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct