Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1587340 Beetje Rare Vraag

• Auteur

Hoi meiden

Wij vroegen ons af hoe het nou zit. Het is een beetje rare vraag.
    Maar is het normaal dat je veel sperma verliest bij je eisprong. Heb het idee dat er weeruit komt.
    (ondanks dat ik een kussentje onder de billen heb)
    Zwemmen die zaadjes nu wel omhoog?

x yvonne

#4342716 Quote

Ik had dat niet alleen rond mijn ei-sprong hoor. Maar ik ging wel met mijn benen omhoog liggen om het wat langer binnen te houden. Maar of dat nou effect heeft gehad? Als het goed is gaan er toch een groot aantal op weg naar de eicel.

#4342738 Quote

heey meid

heeft niks met je eisprong te maken ik heb het ook
    ook voor mijn zwangerschap en allerlei dingen doen om het langer binnen te houden heeft ook geen zin die aantal die achter blijven die moeten hun werk doen en de zaadjes zwemmen wel omhoog

groetjes tamjoh

#4342748 Quote

Je zegt dat je juist veel zaad verliest rond je eisprong. Ik denk dat je sperma verwart met afscheiding. Je afscheiding krijgt namelijk rond die datum een dunne, wateriger structuur (ipv witter en dikker) die lijkt op het teruglopen van sperma. Als je goed kijkt zal je het verschil zien. Afscheiding heeft namelijk een kleveriger stuctuur, zoals dun eiwit.

Wat ik altijd merkte was dat op mijn vruchtbaarste dag (dus als alle kenmerken op groen stonden: zin in seks, vruchtbaar slijm en een dag later een verhoogde temperatuur), ik niet of nauwelijks sperma verloor na het vrijen (en wel wat afscheiding). Dan staat je baarmoedermond namelijk volledig open om het zaad door te laten en heeft je afscheiding een bepaalde samenstelling om het zaad zo goed mogelijk te begeleiden en voeden. Op de andere dagen is je baarmoedermond gesloten en kan het zaad er niet of nauwelijks langs en zal dan ook relatief veel terugkomen.

Voor even blijven liggen geldt: baat het niet schaadt het niet. Vergeet niet dat het zaad er met een zaadlozing met ongeveer 50km/uur ingespoten wordt. Daarnaast heeft je baarmoederwand een hele geplooide structuur en blijft er veel zaad hangen. En de zaadjes zelf kunnen nog zwemmen ook. Al met al is de situatie rond de eisprong het gunstigst voor zaad om te blijven leven.

Al met al een technisch verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt.

#4342769 Quote

Hoi, ik bedoel eigenlijk, dat ik veel sperma verlies. Je zou zeggen rond je Eisprong dat je minder moet verliezen, omdat alles open staat.
    Maar mischien komt het doordat we glijmiddel gebruiken. Heb geen idee of dat tegen werkt. (geen zaaddodend gebruiken we)

Yvonne

#4342787 Quote

Je bmm staat bij n eisprong niet heel ver open, daar kan t verschil volgens mij niet aan liggen…
    Ik blijf ook altijd n kwartier ben de beentjes omhoog liggen maar heb wel eens gehoord dat dat weinig uit hoeft te maken, de zaadjes weten hun weg sowieso ook wel te vinden.
    Maak jezelf niet te gek hoor met vanalles, t moet wel leuk blijven meid!

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct