Hoi hoii..
Ik ben 1 september uitgerekend, en onze jongens van 2,5 en 3,5 jaar, gaan al van baby af aan naar het kinderdagverblijf. Ze hebben het er altijd erg gezellig en vinden het leuk om er naar toe te gaan. Ik ga volgende week al met verlof (eerst nog vakantie), maar dan gaan de kids dus tot half november niet meer naar de opvang. Dit word ons te duur, als we dit door laten lopen. Bovendien is de kinderopvang 15 km verderop (waar ik werk). Ik vind het eigenlijk best jammer dat ze de gezelligheid/leerzaamheid moeten missen. Sem de oudste zal in December dit jaar naar groep 1 gaan (basisschool).
Nu zat ik te denken aan een tussen oplossing, tijdens mijn verlof. De peuterspeelzaal hier in de wijk. Voor de kinderen is het gezellig en bovendien heb ik dan even tijd voor de baby en andere dingen. Het is dan de bedoeling dat de jongste tot half november naar de peuterzaal toe gaat. Als ik weer aan het werk ga, gaat de jongste met de baby weer naar de kinderopvang. De oudste gaat dan vanaf de peuterzaal naar de basisschool. Wat vinden jullie van dit idee? Is het duur, peuterspeelzaal? Ik neem aan dat kinderopvang duurder is toch? Hebben jullie ervaring met een peuterspeelzaal?
Mijn man probeerd me een beetje om te praten, hij wil geen extra kosten maken als ik met verlof ben omdat mijn inkomen dan lager is (maar dat zegt hij niet, dat weet ik). De kinderen vermaken zich thuis ook prima etc. Ik vind het zelf ook wel lekker om even alle aandacht aan mijn pasgeboren baby te geven, of even andere dingen in huis te doen. Sem en Mike zijn nog ondeugende peutertjes haha.. dus ze hebben alle aandacht nodig/kan ze geen moment uit het oog verliezen. Wat vinden jullie?
Liefs mammma