Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1587958 Weer Van Vooraf Aan Beginnen

• Auteur

Dacht ik het eindelijk gevonden te hebben met zijn voeding, drinkt meneer weer te weinig en veel te snel met de spenen die we nu al een week of 4 gebruiken. Dus maar weer aan het minderen met de hongerige voeding en weer wat standaard erbij. De spenen weer opgezocht en opnieuw uitgekookt. Nu doet hij er weer 20 minuten over. Maar hoeft veel minder te boeren en knoeit en verslikt zich niet meer. Nu kan ik me voorstellen dat hij vandaag helemaal geen zin in melk had. Veeeeeeeel te warm ineens. Dus tussendoor maar wat water gegeven. Daar had ie wel zin in. Denk niet dat het veel kwaad kan dat hij vandaag maar 560 ml voeding op heeft. Hij krijgt er zo nog 1 van 200 ml aangeboden. (denk alleen niet dat hij die opdrinkt) In totaal heeft hij tot nu toe toch 720 ml vocht (water en voedingen)op. Hopen dat hij morgen weer wat meer zin heeft.

#4343325 Quote

Joel krijgt 4 flesjes van 180 water en 6 schepjes en cb vond dit prima, dus hij zal wel voldoende hebben gehad hor,

Liefs Marina

#4343331 Quote

als hij niet huild dat hij honger heeft zal het wel goed gaan
    een keer en ilse krijgt ook 4 keer 180
    omdat ze s’nachts gewoon door slaapt.

#4343361 Quote

Hier werd juist meer gegeten met die warmte (bv, iedere 2 uur gisteren zónder spugen) ook af en toe een lepeltje koud water gegeven, dat vond ie wel raar trouwens 🙂
    En wat betreft die melk minder, als ie honger heeft komt ie vanzelf wel weer!
    Fijne dag en succes vandaag met alweer een tropische dag!!

#4343391 Quote

Vocht is het belangrijkste nu, een beetje minder voeding kan geen kwaad, je kunt ook de melk wat dunner maken evt!

@esz, je borstvoeding wordt met dit weer automatisch dunner/wateriger om de vochtbehoefte op te vangen, erg grappig als je erover na denkt, als je kolft op dit soort dagen heb je dus gemiddeld per cc ook minder voedingstoffen (kan je daar rekening mee houden)

Liefs

#4343409 Quote

Hee meid!

Hahaha, hier is het niet veel anders; denk je DE oplossing te hebben gevonden, is het weer compleet anders.
    Hier werkt het het beste om gewoon bij het oude te blijven, niet teveel te switchen.

Misschien kun je de melk wat lauwer geven?

xxx

#4343434 Quote

@ juul dat heb ik inderdaad gedaan. Zou er zelf ook niet aan moeten denken om zo’n warme fles naar binnen te moeten werken.

Gisteravond toch nog 140 ml naar binnen gegaan en vanmorgen de fles in 2 delen gedaan. 1 voor het badje en 1 erna. Had ie in totaal 180 op dus vind het prima zo. Straks naar het cb voor zijn prikken.

#4343448 Quote

succes met de prikjes.
    of ben je al geweest?
    was alles goed met je mannetje?

#4343521 Quote

Leuk he, denk je de oplossing te hebben gaan ze het weer veranderen!
    Ik gebruikte al een poosje de nr2-speen van Avent, tot ik merkte met een week of 10 dat hij onrustig werd omdat het m.i. te langzaam ging naar zijn zin. Toen overgestapt op een 3-standenspeen, daarmee ‘verzoop’ hij bijna! Dan was dus niks.
    Uiteindelijk overgegaan op de nr 3-speen en die ging eerst nog iets te snel, ik heb het gewoon een weekje de tijd gegeven en nu gaat hij goed en is het wachten op de volgende verandering…..

Verder krijgt Ivo ook 4×200+6, is dus 800cc. Voor een keertje lijkt iets minder mij niet zo’n probleem, als hij maar niet structureel te kort komt.

Goh, dat je zoontje water lust! Ik heb het gisteren ook geprobeerd maar kreeg het er echt niet in! Je had z’n gezicht moeten zien!
    Nu een flesje gevuld met 180cc water en 2 theelepeltjes roosvicee, dit lust hij wel. Hij krijgt verder nog geen bijvoeding dus vond het wel heel vreemd; er hoort eigenlijk gewoon melk uit een fles te komen!

Succes bij het cb!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct