Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1588503 Dat Je Hier Blij Om Kunt Zijn

• Auteur
  • Sil14
    Bijdrager

Eindelijk!!! Sommige zullen wel denken… zij is gek! Maar ik ben blij dat ik nu eindelijk ongesteld ben geworden… 3 juni is mijn spiraal verwijderd en heb ik sindsdien veel kwaaltjes. Tussendoor zelfs een test gedaan omdat ik dacht dat het raak (dus zwanger) was! Nu eindelijk ongesteld en ik hoop dat mijn cyclus nu weer opgang komt of is gekomen. Sinds 4 jaar al geen menstruatie gehad dus dan is het toch spannend wanneer het komt…

Klopt het dat ik over 2 weken op mijn vruchtbaarst ben? En is dat vandaag over 2 weken of is dat op de laatste dag van mijn menstruatie?

Liefs!

#4343877 Quote

Hoi Sill. Natuurlijk mag je blij zijn met n ongesteldheid!
    Heerlijk als je cyclus weer op gang gaat komen. Na een spiraal moet je altijd maar ff afwachten of ie ook meteen regelmatig wordt.
    Ik hoop t voor je. Persoonlijk vind ik het een heerlijkheid om jaren lang geen menstruatie te hebben, maar nu is alles ook extra spannend omdat je niet goed weet wat je verwachten kan.

Bij n cyclus van 28 dagen ben je op zn vuchtbaarst op dag 14, maar bij bijvoorbeeld 34 dagen ben je pas op dag 20 op zn vruchtbaarst. Het vruchtbaarst ben je (inprincipe) 14 dagen vóór je volgende menstruatie, das het lastige… Dus afhankelijk van je cyclus trek je 14 dagen af en dan weet je ongeveer de dag dat je eisprong zou moeten komen. Je begint altijd met tellen van dag 1 op de eerste dag van je menstruatie.

Succes 😉

#4343890 Quote

Snap het helemaal hoor. Hier nog niks haahaha

Sil14
    Bijdrager
    #4343899 Quote

Pppff wat een gereken! Dus ik moet vanaf vandaag tellen… en dan ongeveer 14 dgn later ben ik op zn vruchtbaarst? Snap er niks van 🙁 hahaha

#4343923 Quote

Jep t is ook lastig omdat je het alleen maar achteraf kunt weten eigenlijk… De gemiddelde cyclusduur is 28 dgn (volgens de boekjes) dus ovulatie dag 14… (28-14=14) Maar bij elke dag dat je cyclus langer duurt is je ovulatie dus ook n dag later.(34-14=20) Bij een regelmatige cyclus kun je t dus wel voorspellen, anders kun je temperaturen of ovulatietesten doen, maar ik zou daar niet te gauw mee starten hoor, beetje extra klussen in de 2e-3e week is toch veel leuker!

#4343924 Quote

Ohw… maar je moet dus inderdaad vanaf vandaag gaan tellen! Hihi!

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct