Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1593590 Afgeplat Hoofdje - pagina 2

• Auteur

Moeilijke keuze!
    Ik ken een meisjes tweeling waarvan een met lichte afplatting en een met een grotere afplatting. Zij hebben nu ze bijna drie zijn wat langer haar en als ‘leek’ zie je het inderdaad niet. Mijn neefje had het ook heel erg, bij hem zag je het echt aan zijn gezichtje, bij hem heeft fysio goed geholpen en hij hoefde geen helmpje meer. Hij is nu bijna een jaar en ik zie het niet meer.
    Ik denk dat als ik een keuze zou moeten maken, ik het toch zou doen ook omdat het een jongetje is. Als ik het niet zou doen en het later toch te zien is, zou ik toch spijt hebben.
    Daarbij heb ik pas in een of ander babyblad een verhaal van een moeder gelezen en schijnt de baby er geen last van te hebben; hij is nog jong dus weet al snel niet beter en wordt nog niet gepest op school.
    Ik besef dat ik nu makkelijk praten heb want sta niet in jouw schoenen.

#4348966 Quote

mijn man scheert zijn hoofd moet dat zijn 😉

#4348965 Quote

Hoi,
    Dat is toch heftig ja, maar ik dacht dat het tot 5mnd nog beter kon worden?
    Ik heb begrepen (ligt er misschien aan hoe erg het is) dat het ook de ruimyte voor de hersenen inperkt?
    Ik vind het een moeilijke keuze voor jullie, want cosmetisch of niet, het is natuurlijk de meest zichtbare plaats, mijn scheert zijn hoofd bijv altijd en dan zou je het wel heel goed zien, mijn zwager is al kalende vanaf zijn 22e, ook dan is het toch wel duidelijk!
    Ik heb een neefje met een afgeplat achterhoofd en daar is geen helm voor gebruikt, dat zie je nu nog heel goed, ook omdat hij zijn haren het liefste heel kort heeft.
    Vind zo´n helmpje voor een jaar ook wel heftig hoor,,pff, maar ik denk dat ik persoonlijk het zeker bij een jongentje zou doen!
    De dochter van mn zus heeft het n ook, maar dan aan de zijkant achter, dus die krijgt sinds woensdag therapie, is nu net 1mnd!
    Succes iig met jullie keuze!
    Liefs MJ

#4349175 Quote

Dat is een moeilijke beslissing. denk net als de anderen dat je het bij een jongetje blijft zien omdat ze idd kort haar hebben….
    Ik denk dat ik het wel zo doen. zo’n helmpje….

Succes,

Liefs Ann

#4349180 Quote

als ilse het ook zou moeten
    doe ik het wel weer

#4349209 Quote

Ik zou het gelijk doen, ik heb 2 neefjes die ook een helm hebben gedragen hun hoofd is aanzienlijk verbeterd en zij hadden totaal geen last van het helmpje.
    Het is inderdaad puur cosmetisch maar uiterlijk is zeker ook belangrijk! Ik zou het niet kunnen verdragen dat mijn kindje later gepest wordt of zelf een hekel krijgt aan zijn uiterlijk door het niet dragen ven een helmpje. Het is maar voor maximaal een half jaar maar hij heeft er de rest van zijn leven profijt van!

Zo denk ik erover, maar dat is natuurlijn alleen maar mijn mening.
    Succes met het maken van je keuze.

Groetjes Anne

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen