Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1594389 Groente Verdunnen

• Auteur

hee dames,
    ik vroeg me af waarmee jullie de groenten verdunnen.
    vandaag had alicia erwten met beetje aardappels gegeten maar het was erg dik en ze verslikte zich 2 keer waardoor ik gestopt ben met geven.

hoe verdunnen jullie het? want water hielp niet

#4349784 Quote

kookvocht een beetje margarine (spuitfles) zou moeten werken om het smeuiger te maken….

#4349785 Quote

en vooral goed pureren dat er geen stukjes meer in blijven zitten

#4349808 Quote

Goed pureren met de staafmixer en ondertussen kookvocht toevoegen, dan moet het wel dunner worden.

Liefs Marina

#4349815 Quote

Mag ook met flesvoeding verdund worden. Dus 30 ml water+ 1 schepje

#4349834 Quote

oke 🙂
    ja wij maken flesvoeding voor een hele dag in een keer klaar. ze krijgt vanavond in plaats van laatste fles een bordje pap haha

tamjo
    Bijdrager
    #4349839 Quote

Mag ik vragen waarom je flesvoeding voor een hele dag klaar maakt? Bedoel je dan dat je alle flessen s ochtends al aanmaakt met water en poeder?

#4349844 Quote

bij haar laatste voeding zet ik de waterkoker aan. voor ongeveer 1 liter water.
    dan laat ik dat afkoelen tot warm ipv heet.
    900 ml water en 33 scheppen (omdat er altijd wat klonten in blijven) en dat gaat in een tupperware kan en de koelkast in.

tamjo
    Bijdrager
    #4349861 Quote

Je hoeft allang geen water meer te koken hoor! Gewoon kraanwater is prima!

Je kan toch ook per fles maken? Je moet t zelf weten hoor maar ik vraag me af of het heel goed is om de flesvoeding al van te voren te bereiden! Ik weet dat ze bijv op t kdv ( zelf gewerkt) we nooit langer de voeding dan een uur mochten laten staan!

Wat ik doe is al de afgemeten schepjes in containertjes doen en dat dan op t moment dat mijn zoontje de fles moet in de fles doen bij t water wat uit de kraan komt en vervolgend in de magnetron gaat!

Het is een goed bedoeld advies!

Groetjes tamjo

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct